خبرگزاری کار ایران

اژه‌اى:

جمهوری اسلامی قدرت بازدارندگی خود را با مذاکره و کوتاه آمدن به دست نیاورده

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۹۸۶

معاون اول قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه با تمام توان از سرمایه‌گذاری صحیح و فعالیت اقتصادی حمایت می‌کند تا اقتصاد کشور رونق پیدا کند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام محسنى اژه‌اى معاون اول قوه قضاییه در مراسم معارفه رئیس کل دادگسترى استان البرز گفت: امروز ١٢ تیرماه یادآور شهادت ٢٩٩ نفر از عزیزان ما به دست آمریکاست و امروز سالگرد روزى است که نظام سلطه و آمریکاى جنایتکار با موشک از ناو خود به یک هواپیماى مسافربرى جمهورى اسلامى شلیک و تعداد زیادى از مومنان از زن و کودک و پیر و جوان را در آسمان به شهادت رساند.

معاون اول قوه قضاییه اذعان کرد: مهمتر آن است که این جنایتکار زمان به این اقدام خود افتخار کرد و به کسى که این اقدام ظالمانه و جنایت را انجام داده بود، مدال داد؛ در حالى که از همان اول مى‌دانستند و یا بلافاصله متوجه شدند که این هواپیما مسافرى است.

وى ادامه داد: یادمان نرفته است که وزیر امور خارجه وقت و رئیس جمهور آمریکا عبارات زشتى به زبان آوردند و ضمن اینکه در این خصوص اظهار پشیمانى نکردند، این جنایت را محکوم هم نکردند.

حجت الاسلام محسنى اژه‌اى خاطرنشان کرد: آمریکا در طول چهل سال در برابر جمهورى اسلامى ایران ایستاد و شاهد اقدامات ظالمانه آن بودید و دیدید که آمریکا از اقدامات نظامى مستقیم و غیرمستقیم و فشارهاى اقتصادى و تحریم‌ها نتیجه‌اى نگرفت و شکست خورد و راهبرد جدیدى را پیش گرفت.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه اراده ظالم و اراده مومن در طول چهل سال در برابر هم قرار گرفت، افزود: آمریکا پس از ناکامى هایى که داشت، راهبرد جدیدى را پیش گرفت که به خصوص در سال هاى اخیر فشار حداکثرى بر معیشت مردم و اقتصاد ایران براى از پاى درآوردن مردم ایران و مغلوب کردن این اراده است.

وى در ادامه سخنان خود اظهار کرد: آمریکا برنامه ریزى کرده بود و تصورش این بود که با فشارهاى اقتصادى، تحریم هاى اولیه و ثانویه علیه افراد حقیقى و حقوقى و همراه کردن سایر کشور‌ها با خود، فشار زایدالوصفی به ملت ایران وارد خواهد شد؛ بگونه‌ای که در مقابل حکومت واکنش نشان دهند.

حجت الاسلام محسنی اژه‌اى تصریح کرد: این مردم اعتقادشان به خداست و تربیت شده وحى، اسلام و مکتب علوى هستند و اینطور نیست که با این اقدامات مردم مسلمان و غیور از پاى درآیند.

وى ادامه داد: دشمن در برنامه ریزى خود گفته بود که تا پیش از رسیدن دهه فجر سال ٩٦ به هدف اول خود مى رسد و گمان مى بردند که مردم را آماده کرده‌اند و مى گفتند از خارج حمایت مى کنیم و نظام را با یک مشکل جدى رو به رو مى کنیم.

معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: در ادامه گفتند این اقدام را در دى ماه ٩٧ انجام مى دهیم، سپس گفتند تا پیش از ٢٢ بهمن سال ٩٧ و همینطور قدم به قدم جلو آمدند و شما امروز مى بینید که در این راهبرد جدید نیز شکست خوردند و به اهداف مورد نظر خود نرسیدند و ٢٢ بهمن سال ٩٦ و ٩٧ را پشت سر گذاشتیم و اکنون ده روز از تیرماه سال ٩٨ را هم گذرانده‌ایم.

حجت الاسلام محسنى اژه‌اى در ادامه با اشاره به تجاوز پهپاد آمریکایى به مرزهاى جمهورى اسلامى و پاسخ قاطع به این تجاوزگرى بیان کرد: اگر آن روز هواپیماى مسافربرى ما را مورد هدف قرار دادند و مسافران آن را شهید کردند و شاید آن روز براى ما یک اقدام متقابل عاجل امکان پذیر نبود، اما امروز نظام سلطه به سردمدارى شیطان بزرگ آمریکا اگر بخواهد یک پهپاد پیشرفته، رادارگریز و بلند پرواز را به آسمان ما بفرستد، بعد از اخطار و بى توجهى به اخطار، آن پهپاد متجاوز با تجهیزات تمام بومى جمهورى اسلامى مورد هدف قرار مى گیرد و دقیقا به قلب آن اصابت و سرنگون مى شود.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه عنوان کرد: تا امروز نه خود آمریکا بلکه بسیارى از کشورهاى دیگر نیز انگشت تعجب به دهان گرفته اند که ایران چگونه توانسته در زمان تحریم و فشارهاى همه جانبه به این نقطه برسد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه گفت: امروز دشمن احساس می‌کند که جمهوری اسلامی یک قدرت بازدارندگی به معنای واقعی دارد و این قدرت بازدارندگی را با مذاکره، صحبت کردن و کوتاه آمدن به دست نیاورده بلکه با جهاد، روحیه انقلابی، ایمان و استقامت به دست آ‌ورده است و این چیزی است که دشمن هم از آن نگران است و هم ناراحت است و هم نمی‌داند که چه کاری انجام دهد.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و مقابله با تحریم‌های دشمنان تحقق اقتصاد مقاومتی است گفت: مقام معظم رهبری بارها بر ترویج اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولد داخلی تاکید کرده‌اند؛ سرلوحه قرار دادن بیانات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی یعنی باید به خداوند و داشته‌هایمان تکیه کنیم تا اقتصاد را که رمز ایستادگی در مقابل دشمنان است را رونق بخشیم.

اژه ای تصریح کرد: برای تحقق این هدف امروز قوه قضاییه با تمام توان از سرمایه‌گذاری صحیح و فعالیت اقتصادی حمایت می‌کند تا اقتصاد کشور رونق پیدا کند، البته عده‌ای در این مسیر به خاطر منفعت دنیا در جهت شاد کردن دل دشمن گام بر می‌دارند، از کسی که در این شرایط مواد اولیه را با ارز ۴۲۰۰ وارد می‌کند اما دست به تولید نمی‌زند، جنس را احتکار می‌کند، از جایگاه اجتماعی و دولتی خود سواستفاده می‌کند نمی‌توان چشم پوشی کرد، قوه قضاییه با این افراد سخت مبارزه می‌کند، البته در کنار این مبارزه از فعالان اقتصادی که در مسیر درست گام بر می‌دارند نیز حمایت می‌کند.

وی در پایان گفت: برای رونق اقتصادی و پیشرفت نظام اسلامی باید با روحیه انقلابی و اعتماد به وعده‌های الهی در مسیر گام برداریم و از عملکرد دشمن ناامید نشویم و بدانیم وعده الهی پیروزی حق بر باطل همیشه به نتیجه رسید است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز