خبرگزاری کار ایران

ابتکار در توکیو:

ایران ثابت کرده خواستار صلح و ثبات پایدار برای خود، کشورهای همجوار و جامعه جهانی است

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۷۲۲

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری گفت: ایران علی‌رغم درگیری با مشکلات ایجاد شده از سوی آمریکا، با کمک به همسایگان خود در مبارزه با داعش و گروه‌های تروریستی و حتی قاچاقچیان مواد مخدر، ثابت کرده خواستار صلح و ثبات پایدار برای خود، کشورهای همجوار و جامعه جهانی است.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار که به منظور شرکت در «اجلاس جهانی زنان سیاستمدار» به توکیو سفر کرده است امروز پنجشنبه در بنیاد صلح ساساکاوا توکیو در سخنانی به پیشینه دخالت آمریکا در امور داخلی ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت مردم ایران در ۴۰ سال گذشته اثبات کردند حاضرند هزینه حفظ و حراست از هویت ملی، تمامیت ارضی، آزادی و استقلال و نظام اسلامی کشورشان را بپردازند.

او با برشمردن دستاوردهای مهم و سازنده اتقلاب اسلامی در زمینه‌های آموزش و پژوهش، بهداشت، اقتصاد و تجارت، رشد و تحکیم خانواده، مشارکت در امور سیاسی و اجتماعی، ورزش، فرهنگ و ارتباطات خاطرنشان کرد بانوان ایران در تمامی این دوران توانستند نقش محوری و سازنده‌ای ایفا کنند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اسلامی ایران برقراری صلح، ثبات و امنیت در منطقه را اولویت نخست سیاست خارجی ایران بیان کرد و متذکر شد حفظ آرامش و امنیت منطقه برای ایران و کشورهای منطقه که در آنجا زندگی می‌کنند بسیار مهمتر و با اهمیت تر از دیگر کشورها است.

ابتکار با اشاره به اینکه سفر تاریخی «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن به ایران در مقطع بسیار حساس و شرایط پیچیده منطقه‌ای انجام شد تاکید کرد که آبه پیام‌آور صلح و دوستی بود.

وی ضمن اشاره به همکاری دو کشور در زمینه افزایش توانمندسازی زنان و مشارکت در امور مختلف اجتماعی، از بنیاد صلح ساساکاوا به خاطر تبیین برنامه های توسعه‌ای با ایران تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز