خبرگزاری کار ایران

ملکی در نطق میان دستور:

سقوط آموزش و پرورش با سقوط یک ملت برابر است

asdasd
کد خبر : ۷۷۷۳۴۵

یک نماینده مجلس گفت: رئیس‌جمهور محترم، عدم اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی و در نتیجه وجود تبعیض آشکار در افزایش حقوق معلمان با کارکنان سایر ادارات را چگونه توجیه می‌کنید؟ آیا می‌دانید سقوط آموزش و پرورش با سقوط یک ملت برابر است؟

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، ولی ملکی  در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از نیروهای نظامی و انتظامی اعم از ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: سپاه پاسداران قهرمان با انجام تحرکات و اقدامات هوشمندانه به ویژه ساقط کردن پهباد جاسوسی آمریکا، توان دفاعی و آمادگی نظامی کشورمان را به رخ جهانیان کشید و نقشه شوم آمریکا و متحدانش را نقش بر آب کرد.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، در ادامه با تقدیم احترام نسبت به مردم حوزه انتخابیه‌اش، ادامه داد:  شهادت مظلومانه دکتر شهیدی و هفتاد و دو یارش را تسلیت گفته و هفته قوه قضائیه را به رئیس قوه قضائیه و قضات پاکدست تبریک عرض می‌کنم.

وی تصریح کرد: فشار اقتصادی لجام گسیخته دمار از روزگار مردم درآورده است، در چنین شرایطی شنیدن تخصیص ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی به خیریه‌ها، افراد و شرکت‌هایی که با جعل اسناد و نفوذ در بدنه وزارتخانه‌ها و بانک مرکزی مبادرت به واردات ماشین‌آلات دست دوم می‌کنند، بسیار دردآور است.

وی خطاب به نمایندگان مجلس، افزود: ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی بود و هست، لیکن خبرهایی داریم و اسناد و مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد، این نوع ارز به جای خود تخصیص پیدا نکرده است.

ملکی اظهار کرد: وزارتخانه‌های اقتصادی از قبیل صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی به ویژه وزارت اطلاعات شفاف‌سازی کنند که چه دست‌های آلوده‌ای پشت این بده و بستان‌ها وجود دارد.

وی عنوان کرد: ما نمایندگان مردم هستیم، بنابراین باید مردم بدانند که منشاء این تخلف از کجاست، شما حساب کنید اختلاف ارز ۴۲۰۰ تومانی که با ارز آزاد بالای ۱۰ هزار تومان است، به کجا می‌رود؟

ملکی خاطرنشان کرد: ما به عنوان نمایندگان مجلس وظیفه داریم در مورد این موارد بپرسیم و در جهت شفاف‌سازی دستگاه‌های مربوطه را بازخواست کنیم، بنابراین از هیات رئیسه مجلس هم می‌خواهم که این موضوع را به شدت پیگیری کنند.

وی بیان کرد: در سال رونق تولید بجای حل مشکلات واحدهای راکد و نیمه فعال از طریق اختصاص ارز دولتی و وام‌های کم بهره شنیدن این گونه اخبار دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد، ما که سال رونق تولید را داریم باید به واحدهای راکد رسیدگی کرده و واحدهای تولیدی نیمه فعال را فعال کنیم تا با عرضه بیشتر قیمت‌ها را کنترل کنیم، و این در حالی است که اطلاعات و اخبار خلاف این به دستمان می‌رسد.

ملکی خطاب به رئیس جمهور، یادآور شد: آیا خبر دارید که قریب به سه دهک از جامعه چندین ماه است که طعم گوشت را نچشیده‌اند، آیا می‌دانید پدری که برای تامین حداقل معاش و نان شب همسر و فرزندانش عاجز است، چه فشاری را تحمل می‌کند؟ آیا اشک آن خانم سرپرست خانواده و دختر یتیمی که تنها درآمدش یارانه ۴۵ هزار تومانی است، دل شما را به درد می‌آورد؟

وی تاکید کرد: رئیس جمهور محترم، عدم اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی و در نتیجه وجود تبعیض آشکار در افزایش حقوق معلمان با کارکنان سایر ادارات را چگونه توجیه می‌کنید؟ آیا می‌دانید سقوط آموزش و پرورش با سقوط یک ملت برابر است؟ ما به کجا می‌رویم؟

ملکی افزود: به تازگی همکارانمان یک مناظره‌ای داشتند، در آنجا اسناد و مدارکی ارائه کرده‌اند که در مورد معلمان با دیگران بعضا ۵ تا ۱۰ میلیون اختلاف افزایشی وجود دارد، این حرف اگر نادرست است از سیمای جمهوری اسلامی ایران با حضور همکارانمان یا با ادعای آنها پخش شده است، اگر نادرست است، افشا شود و چنانچه درست باشد باید بدان رسیدگی شود، چرا که این موارد تذکرهای بجایی است که معلمان از ما خواستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در تذکری به وزیر مربوطه، مطرح کرد: با وجود تصویب تبدیل درمانگاه تامین اجتماعی به پلی کلینیک، تاکنون هیچ اقدامی از سوی مدیر درمان استان نشده است و متاسفانه از متخصصان مشکین شهر برای مرکز استان استفاده می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در تذکری به وزیر جهادکشاورزی، تاکید کرد: ۳۵۰هزار تُن گوجه فرنگی تولید این استان ظرفیت جذب ۵۰ هزار تُن وجود دارد، انتظار داریم وزارت جهاد کشاورزی در اسرع وقت در این مورد اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز