خبرگزاری کار ایران

ملکی در بیان تذکری:

اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومانی برای رتبه‌بندی معلمان در بودجه ۹۸ لحاظ شود

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۱۴۰

یک نماینده مجلس تصریح کرد: زمانی که مقام معظم رهبری تخصیص اعتبار به آموزش و پرورش را نه به عنوان هزینه بلکه به عنوان سرمایه‌گذاری و فایده عنوان می‌کند بنا بر این برداشت از صندوق توسعه ملی و جبران کسری اعتبار به این امر می‌تواند توجیه اقتصادی و منطقی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، ولی ملکی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود به رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر آموزش و پرورش گفت: ضرورت دارد برای تأمین معیشت و بالا بردن کرامت و منزلت اجتماعی معلمان ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه‌بندی معلمان در بودجه لحاظ شود.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی که مقام معظم رهبری تخصیص اعتبار به آموزش و پرورش را نه به عنوان هزینه بلکه به عنوان سرمایه‌گذاری و فایده عنوان می‌کند بنا بر این برداشت از صندوق توسعه ملی و جبران کسری اعتبار به این امر می‌تواند توجیه اقتصادی و منطقی داشته باشد.

وی با بیان اینکه معلمان در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند، ادامه داد: در حال حاضر برخی معلمان پس از پایان ساعت اداری به عنوان مسافرکش فعالیت می‌کنند تا بتوانند معیشت خانواده خود را تأمین کنند در حالی که با ۱۵ هزار میلیارد تومان می‌توان تمامی معلمان را رتبه‌بندی کرده و مشکلات آنان را رفع کرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر نیرو اظهار داشت: علیرغم دستورات کتبی صادره و قول‌های شفاهی داده شده هنوز اقدام عملی برای پیمان‌سپاری مجتمع آبرسانی سبلان به منظور تأمین آب شرب ۱۲۰ روستای مشکین شرقی و توابع انجام نشده است که در صورت بی‌توجهی تمامی اسناد و مدارک در اختیار جرائد قرار گرفته و اقدامات نظارتی و قانونی لازم صورت می‌گیرد که در این راستا پایاب سد سبلان باید هر چه سریعتر به پیمانکار قوی واگذار شود.

ملکی در تذکری به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: باید نسبت به تأمین اعتبار کافی برای بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی مشکین‌شهر انجام شود تا پیمانکاران پروژه با مشکل نقدینگی مواجه نشوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم به وزیر راه و شهرسازی نسبت به تأمین اعتبار برای راه‌های مواصلاتی مشکین‌شهر تذکر داد و تصریح کرد: مشکین ‌شهر جزو ۶ شهر هدف گردشگری بوده و بیشترین مسافر و گردشگر را پذیرا است لذا تأمین اعتبار برای راه‌های مواصلاتی این شهرستان ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز