خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان؛

کلیات طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های گازی و نفتی تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۷۸۷

نمایندگان مجلس با کلیات طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی با کلیات آن با۱۳۶ رأی موافق، ۳۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

سکینه الماسی سخنگوی کمیسیون انرژی در توضیح طرح مذکور گفت: احداث پالایشگاه پاسخ هوشمندانه ایران به تحریم‌های نفتی، رونق تولید، اشتغالزایی و موضوع ارزش افزوده نفت است، از ۶۵۰ پالایشگاه موجود در دنیا تنها ۴۰ پالایشگاه بر مبنای نفت ایران طراحی شده که زمان تحریم نفتی خرید نفت از ایران را کاهش می‌دهند، بنابراین راهکار اصولی ضدتحریمی برای مقاوم‌سازی، احداث پتروپالایشگاه به اندازه نفت خام و میعانات گازی و تبدیل آن به فرآورده‌ها و صادرات بیش از ۵۰ نوع محصول است که به علت تنوع برای مشتریان قابل تحریم نیست.

وی افزود: یک پتروپالایشگاه طی ۴ سال ساخته می‌شود و امیدواریم این طرح کمک کند پتروپالایشگاه‌ها با استفاده از سرمایه‌های مردمی به مدت یک سال با استفاده از تسهیلات و تنفس خوراک ساخته شوند. هزینه این خوراک هم به صورت اقساط ۱۲ ساله با نرخ ۴ درصد و برگشت سرمایه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز