خبرگزاری کار ایران

رئیسی:

مبارزه با تبعیض و اجرای عدالت برنامه اصلی قوه قضاییه در دوره جدید خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۲۱۰

رئیس دستگاه قضا گفت: از مهم‌ترین برنامه‌هایی تحول قضایی رفع اطاله دادرسی، کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی، رسیدگی عادلانه صدور احکام، توجه به مردم و حقوق آنان و حقوق عامه است که مورد تاکید دستگاه قضایی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا ، سید ابراهیم رئیسی در مراسم تجدید میثاق کارکنان قوه قضائیه با آرمان‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته قضایی گفت: هفته قوه قضائیه را به همه همکاران در سراسر کشور که در جهت احقاق حق تلاش می‌کنند، تبریک عرض می‌کنم.

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: یاد شهدای بزرگوار هفتم تیر به ویژه شهید بزرگوار آیت الله دکتر بهشتی را گرامی می‌داریم و به روح بلندشان درود می‌فرستیم .

وی ادامه داد: در آغاز هفته قوه قضاییه زیارت مرقد نورانی حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و میثاق با ایشان و آرمان‌های بلندشان برای بنده و همه مسئولان دستگاه قضایی فرصت مغتنمی است.

رئیس قوه قضائیه گفت: امروز در جهت تشکیل نظامی مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی، اجرای عدالت در جامعه و تشکیل جامعه مبتنی بر ارزش‌های الهی، آرمان‌های امام مرور می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پرچم عدالت‌خواهی، مبارزه با ظلم و فساد را امام برافراشت، ۴۰ سال قبل امام بزرگوار ما  به قصد گسترش معروف‌ها و بایدهای الهی و نهی از همه پلشتی‌ها و زشتی‌ها و تبهکاری‌ها این پرچم را بلند کردند.

رئیس قوه قضائیه افزود: امام عظیم‌الشأن‌مان در مورد دستگاه قضایی در سخنانشان جمله‌های ارزشمندی بیان کردند. امام بندهایی را  متوجه همه مسئولان کردند و بر اجرای عدالت و به ویژه از سوی مسئولان قضایی در همه ادوار  تاکید کردند.

رئیسی افزود: امام مسئولان قضایی را به اجرای عدالت، نفوذناپذیری، دیدن خدا در  همه شرایط و رعایت  شئونات توصیه کردند.

وی ادامه داد:  توصیه‌های امام امروز هم وجود دارد، در آغاز هفته قوه قضائیه که زیارت مرقد نورانی ایشان نصیب‌مان شد، از روح بلندشان استمداد می‌طلبیم  که برای ما و همه مدیران و همه دست اندرکاران دعا کنند و  از خدا بخواهند که ما در اجرای اهداف بلندشان و در عمل به ارزش‌های الهی تلاش کنیم.

رئیسی با بیان اینکه در نگاه امام و مکتب سیاسی‌شان توجه به خدا، نگاه مردم به خواست آنان موج می‌زد، گفت: امام محور اخلاص بودند و دلدادگی به خدا در سیره‌شان موج می‌زد.

رئیس دستگاه قضا گفت: از مهم‌ترین برنامه‌هایی تحول قضایی رفع اطاله دادرسی، کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی، رسیدگی عادلانه صدور احکام، توجه به مردم و حقوق آنان و حقوق عامه است که مورد تاکید دستگاه قضایی خواهد بود .

وی تاکید کرد: در سیره و روش امام توجه حقوق مردم مورد توجه بود از همه عزیزان،  مدیران اجرایی دستگاه‌های مسئول بخش قانونگذاری و همکاران قضایی می خواهم  به دیدگاه امام نسبت به حقوق مردم و حق الناس توجه کنند،  یکی از مسائل مورد تاکید حق و حقوق مردم است که در استفاده از همه ظرفیت‌ها در این نظام و برای این کشور نباید دچار آسیب شود برای همین هم مبارزه با تبعیض و اجرای عدالت برنامه اصلی ما در این دوره خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز