خبرگزاری کار ایران

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص):

لاشه هواپیمای آمریکایی از دریا خارج شد و در اختیار نیروهای مسلح است

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۰۶۴

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: عدم تمکین آمریکایی‌ها به قوانین بین‌المللی باعث شد بعد از بارها اخطار، هواپیمای آن‌ها مورد اصابت قرار گیرد و سرنگون شود.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ قادر رحیم زاده جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با اعلام این خبر، ساقط شدن هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را نتیجه خوی تجاوزکارانه و بی‌توجهی آمریکا به حقوق دیگر کشورها دانست.

امیر سرتیپ رحیم زاده افزود: هواپیماهای آمریکایی به علت نقض مقررات بین‌المللی و عبور از خطوط تعیین شده مرزی و ورود به آب‌های سرزمینی ما، بارها اخطار گرفته‌اند که همه این اخطارها و مسیرهای پروازی آنها ثبت و ضبط شده است.

وی خاطر نشان کرد: عدم تمکین آمریکایی‌ها به قوانین بین‌المللی باعث شد بعد از بارها اخطار، هواپیمای آن‌ها مورد اصابت قرار گیرد و سرنگون شود.

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: لاشه هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی از آب‌های سرزمینی ما مقابل کوه‌مبارک خارج و هم‌اکنون در اختیار نیروهای مسلح است.

امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده با اعلام این خبر افزود: هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی از ساعت ۱۴ دقیقه بامداد پنجشنبه ۱۳۹۸/۰۳/۳۰ پس از برخاستن از پایگاه الظفره امارات، در دید رادارهای شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور قرار گرفت و در مدت پرواز بارها به علت تجاوز به فضای هوایی آب‌های سرزمینی ما مورد اخطار واقع شد.

وی تصریح کرد: سرانجام در ساعت ۰۴:۰۲ بامداد همان روز به علت اصرار به حضور بر فراز آب‌های سرزمینی و بی توجهی به اخطارها، یگان موشکی مناسب این موقعیت جغرافیایی هدف برای مقابله با هواپیمای بدون سرنشین متجاوز آمریکایی انتخاب و این هواپیما مورد اصابت قرارگرفت و سرنگون شد.

وی در پایان اذعان داشت: لاشه هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی از آب‌های سرزمینی ما مقابل کوه‌مبارک خارج و هم‌اکنون در اختیار نیروهای مسلح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز