خبرگزاری کار ایران

با حضور فرماندار آستار ارئیس‌کل گمرک ایران؛

پروژه مشترک آزمایشی تیر الکترونیکی در مرز مشترک آستارا افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۷۷۵۱۷۴

پروژه مشترک آزمایشی تیر الکترونیکی با حضور رئیس‌کل گمرک ایران و جمهوری آذربایجان در مرز مشترک آستارا افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رستم زاد فرماندار آستارا گفت: پروژه گمرکی مشترک تیر الکترونیکی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور فرماندار و سفیران دوکشور و روسای گمرک دو کشور  ایران و جمهوری آذربایجان در شهر آستارای جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

فرماندار آستارا در این مراسم با اشاره به اهمیت کشور آذربایجان در حوزه اقتصادی به خبرنگار ایلنا گفت : روابط اقتصادی دو کشور در سطح بسیار بالایی قرار دارد که با توجه به تأکیدات انجام شده، اقدامات اقتصادی مشترک در حال‌ توسعه است.

وی با اشاره به اجرای تیر الکترونیکی به‌عنوان دومین تجربه در کنوانسیون تیر در مرز آستارا توسط ایران و آذربایجان گفت: تجربه نخست بین ایران و ترکیه بسیار موفق بوده و در تجربه دوم، ایران و جمهوری آذربایجان در راستای ایجاد تحول در حوزه تسهیل و تسریع فعالیت‌های بین‌المللی گمرکی فعالیت می‌کنند.

رستم زاد با اشاره به اهمیت و توسعه حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای و بین‌المللی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی و بهره‌برداری از تیر الکترونیکی ایران و جمهوری آذربایجان،دفترچه‌های کاغذی در این کنوانسیون حذف می‌شود.

وی افزایش سرعت و پیشگیری از تخلفات در حوزه گمرکی ایران و جمهوری آذربایجان را بخشی از مزایای راه‌اندازی تیر الکترونیکی دانست و گفت: مذاکرات لازم با دولت آذربایجان درباره ایجاد دروازه مشترک تجاری توسط وزارت امور خارجه و گمرکات کشور انجام‌شده و بحث تبادل و ارتقای دیتا و روند توسعه تجارت و عبور و مرور در دو سوی مرز در دستور کار می باشد.

رئیس کل گمرک ایران نیز در این آیین گفت: امروز بیش از ۷۲ میلیارد دلار میزان گردش مالی گمرکی دنیا و بیش از ۲۰ میلیارد دلار سهم ایران از این گردش مالی است.

وی ادامه داد: امروز بیش از ۷۲ میلیارد دلار میزان گردش مالی گمرکی دنیا و بیش از ۲۰ میلیارد دلار سهم ایران از این گردش مالی است و قرن ۲۱ بنا به اذهان صاحب‌نظران متعلق به قاره آسیا است.

میراشرفی کشورهای نزدیک به هند و چین را صاحب بیشترین سهم از این تجارت دانست و عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به عنوان دو کشور مهم در کریدور شمالجنوب و همچنین شرق غرب بوده و یکی از استثنایی ترین کشورها در این زمینه هستند.

معاون توسعه وزیر اقتصاد ایران جایگاه دو کشور را بسیار حساس و مهم در منطقه دانست و بیان کرد: پس از اجرایی شدن کنوانسیون تیر اتصال بمبئی به بندر چابهار و سپس در انتها به گرجستان و اروپا این اتصال یک حرکت بزرگ بین‌المللی خواهد شد و ما محکوم به همکاری با یکدیگر به واسطه اشتراکات دینی، قومی و مذهبی هستیم.

میراشرفی افزایش سطح رفاه مردم را نیازمند افزایش سطح تجارت بین دو کشور ایران و آذربایجان دانست و گفت: نقش گمرک دو کشور در این مقوله بسیار مهم بوده و مرزها جداکننده ولیکن گمرک ها پیوند دهنده هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز