خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزیر کشور مطرح کرد؛

پرداخت ۸۱ درصد اعتبارات کل دوران فعالیت دهیاری‌ها در شش سال اخیر/ فعالیت ۲۵۷۶ دهیار زن

asdasd
کد خبر : ۷۷۳۷۳۰

معاون عمران و توسعه معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی دهیاری‌ها در سال ۱۳۸۲تا خاتمه سال گذشته حدود ۱۹هزار میلیارد تومان اعتبارات متمرکز (ملی و استانی) به آنها پرداخت شده، اعلام کرد: ۸۱ درصد این اعتبارات در طول دولت یازدهم و دوازدهم بین دهیاری ها توزیع شده است.

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی نژاد شنبه ۲۵ خرداد با بیان خبر فوق افزود: از ابتدای راه‌اندازی دهیاری‌ها تاکنون بیش از ۱۶ هزار و۶۵۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات عمرانی و خدماتی متناسب با وظایف دهیاری‌ها و ویژگی‌های مناطق روستایی به دهیاری‌های کشور واگذار شده که از این تعداد، ۴۱۶۳ دستگاه مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین گفت: طی دو سال گذشته در قالب پرداخت تسهیلات بانکی به ۵۸۵ طرح درآمدزای دهیاری‌ها، اعتباری بالغ بر ۱۹۰ میلیارد تومان تخصیص یافته که منجر به ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها و فراهم شدن زمینه اشتغال حدود ۱۵۶۳ نفر در روستاهای کشور شده است.

وی با اشاره به افزایش گسترش حضور زنان در عرصه مدیریت روستایی اعلام کرد: در حال حاضر ۲۵۷۶ نفر از بانوان کشور به عنوان دهیار مشغول فعالیت هستند که این تعداد در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید ۸۸۸ نفر بوده است.

جمالی نژاد با بیان اینکه تاکنون مجوز تاسیس ۳۷ هزار و ۵۹ دهیاری از سوی وزارت کشور صادر شده است، گفت: پشتیبانی حداکثری از روستاها و شهرهای کوچک و توزیع عادلانه خدمات و امکانات در جهت توزیع متوازن جمعیت  از سیاستهای اصلی وزارت کشور است.

وی در خصوص اطلاعات مدیریت روستایی استان گیلان هم گفت: ۱۹۱۱ دهیاری در استان گیلان تاسیس شده که ۱۳۶ دهیار زن  در این استان در حال فعالیت می باشند.

وی یادآور شد: میانگین جمعیت روستایی کشور در حدود ۲۶ درصد است که این میزان در استان گیلان ۳۷ درصد می باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز