خبرگزاری کار ایران

علیزاده‌طباطبائی در گفت‌وگو با ایلنا:

آیین‌نامه رسیدگی به اموال مسئولان در جلوگیری از استفاده از رانت‌های دولتی موثر است

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۶۱۵

یک وکیل پایه یک دادگستری با ابراز خرسندی از تعریف سامانه‌ای جهت ثبت اموال مسئولان، گفت: نظارت باید به نحوی انجام شود که اگر کسی از رانت به نام نزدیکانش استفاده می‌کند مشخص شود.

سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا،  با اشاره به تصویب آیین‌نامه قانون رسیدگی به دارایی مقام‌ها، مسئولان و کارگزاران جمهوری اسلامی ایران که از سوی رئیس قوه قضائیه ابلاغ شده است، گفت: این مساله از مواردی است که جای آن خالی وجود داشت.

این وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: اکنون موضوع انتخابات مطرح است و در حال حاضر رسما در بسیاری از شهرستان‌ها حداقل سه چهار میلیارد تومان هزینه تبلیغات است، کسی که سه چهار میلیارد تومان هزینه می‌کند یعنی ماهی هشتاد میلیون تومان در چهار سالی که می‌خواهد نماینده باشد باید بدهی انتخابات خود را بدهد لذا باید مشخص شود که از کجا می‌خواهد این هزینه‌ها را تامین کند.

وی ادامه داد: متاسفانه رانت‌هایی وجود دارد و برخی مسئولان و بستگان و خانواده‌های آن‌ها بعضا سوءاستفاده می‌کنند، لذا اگر آیین‌نامه مذکور از این بعد که بتواند شفافیت را فراهم کند، بسیار قابل توجه است.

علیزاده طباطبایی گفت: خوشبختانه در مورد آقای رئیسی شائبه‌ای وجود ندارد و در ساده‌زیستی وی همه متفق القول هستند و امیدوارم این آیین‌نامه بتواند تاثیر خوبی در شفاف‌سازی و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و استفاده از رانت‌های دولتی داشته باشد.

این وکیل پایه یک دادگستری در ادامه با ابراز خرسندی از تعریف سامانه‌ای جهت ثبت اموال مسئولان بیان کرد: نظارت باید به نحوی انجام شود که اگر کسی از رانت به نام نزدیکانش استفاده می‌کند، مشخص شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز