خبرگزاری کار ایران

نورقلی پور در نطق میان دستور:

هنوز تعدادی از شهروندان سیل‌زده در داخل چادرها زندگی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۶۵۶

یک نماینده مجلس تاکید کرد: اکنون در شرایط پساسیل انجام فعالیت های بازدارندگی برای وقوع سیلاب های مشابه و برنامه ریزی دولت برای جبران بخشی از خسارت‌های ایجاد شده و ترمیم زیرساخت‌های به شدت آسیب دیده از مطالبات اصلی مردم است که بدون فوت وقت باید اقدامات عملی از سوی دولت صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، رامین نورقلی‌پور در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک عید فطر، گفت: متأسفانه در اواخر ماه مبارک رمضان شاهد اهانت به امالمومنین بودیم که این موضوع نه تنها توهین به اهل سنت بلکه به تمامی مسلمین جهان و ساحت مقدس رسول اکرم (ص) بود که جا دارد از اقدام سریع مسئولین در برخود قاطع و جدی با خاطیان تشکر و قدردانی شود.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سیل مهیب و طوفان سهمگین در واپسین روزهای سال گذشته استان گلستان را درنوردید، افزود: بحران حادث شده آنچنان شدت و گستردگی داشت به که برخی مناطق حدود ۴۰ روز تحت سیلاب و آب ماندگی قرار داشتند و در این حادثه زیرساخت‌های راه‌های مواصلاتی، اراضی کشاورزی، واحدهای دام و طیور، باغ‌ها، منازل مسکونی، واحدهای صنعتی و تجاری متعددی به شدت تخریب شده‌  و در یک کلام زندگی شهروندان کاملا از حالت معمول خارج شده و به سمت شرایط بحرانی پیش رفت.

وی ادامه داد: اکنون در شرایط پساسیل انجام فعالیت های بازدارندگی برای وقوع سیلاب های مشابه و برنامه ریزی دولت برای جبران بخشی از خسارت‌های ایجاد شده و ترمیم زیرساخت‌های به شدت آسیب دیده از مطالبات اصلی مردم  است که بدون فوت وقت باید اقدامات عملی از سوی دولت صورت گیرد.

نورقلی پور با بیان اینکه اجرای طرح جامع سیلاب و لایروبی در دو رودخانه اصلی گرگان از مصب دریا تا مبدأ باید عملیاتی شود، تاکید کرد: در گذشته پیگیری‌های متعددی برای انجام لایروبی در این دو مسیر صورت گرفته و علیرغم اخذ اعتبارات در این جهت متأسفانه اعتبارات در بخش‌های دیگری هزینه شده است.

وی افزود: اتصال تمامی کانال‌های اصلی زه‌کش به دریا با توجه به کارکرد چندگانه آب ورودی به دریا و تکمیل تمامی ابنیه‌های پیش‌بینی شده برای کانال‌های اصلی و فرعی زه‌کشی کشاورزی از دیگر مطالبات مردم است که متأسفانه در شرایط فعلی عدم وجود و یا وجود این ابنیه‌ها خود به عنوان مانعی در مسیر سیلاب عمل کرده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اجرای عملیات لایروبی زه کشی نیازمند دبیرخانه مشترکی جهت تبادل نظر و هماهنگی کارشناسی و مدیریتی برای تعیین اولویت‌ها و مشارکت جوامع و ذینفعان است، ادامه داد: تسریع در پرداخت وجوه خسارت وارده به شهروندان آسیب دیده علیرغم تمام تلاش‌هایی که دولت انجام داده از دیگر مطالبات مردم است که متأسفانه هنوز هم در این ارتباط گلایه‌های بسیاری از سوی سیل دیدگان به ویژه در شهرستان گمیشان وجود دارد و روستاهای بندرترکمن و سیمین‌شهر درگیر مشکلات هستند.

وی خواستار اهتمام جدی دولت در بازسازی اماکن و منازل آسیب‌دیده و توجه جدی در تأمین اقلام اساسی سیل‌زدگان شد و  تصریح کرد: متأسفانه هنوز  تعدادی از شهروندان سیل زده در داخل چادرها زندگی می‌کنند، در حالی که قرار بود مبلغی از سوی دولت برای اجاره منازل در اختیار این افراد قرار گیرد که متأسفانه این اقدام اجرایی نشده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: گرچه وقوع سیل روند اجرای تمامی پروژه‌های عمرانی را تحت تأثیر خود قرار داده است، اما هم اکنون ضرورت دارد اقدامات اجرایی پروژه‌ها از جمله جاده چهاربانده کردکوی – بندر ترکمن، طرح گردشگری آشوراده، تکمیل باشگاه تختی در بندر ترکمن، آب شیرین‌کن سیمین‌شهر، تکمیل باشگاه صدرای بندر گز و تعیین تکلیف زمین چمن کردکوی و سایر پروژه های عمرانی باید با سرعت بیشتری اجرایی شود.

وی ادامه داد: لازم است هر چه سریعتر عملیات کلنگ‌زنی و آغاز عملیات عمرانی پروژه بیمارستان گمیشان با توجه به محرومیت شدید و جمعیت بالای شهرستان اجرایی شود.

نورقلی پور همچنین بر لزوم تعیین تکلیف حریم رودخانه گمیشان که در سیل اخیر شاهد طغیان این رودخانه و وارد شدن خسارت بسیار به مردم این شهرستان شده تاکید کرد.

وی به مشکلات پل راه آهن در محدوده حوزه انتخابیه اش به عنوان یک مسئله اساسی اشاره کرد و ادامه داد: این مسیر هر ساله با ایجاد سیل مشکلاتی ایجاد می‌کند که باید اصلاح شود.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشکلاتی در خصوص سایت پرورش ماهی و میگو در استان گلستان به ویژه شهرستان گلستان ایجاد شده است، تصریح کرد: یکی از مسائل عمده در این سایت عدم تکثیر انبوه و تجاری میگو در استان است که به عنوان یک چالش بزرگ خود را نشان داده ا ست و علیرغم اینکه در سال‌های اخیر ده‌ها میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های سایت میگو در گمیشان هزینه شده اما متأسفانه تمامی این سرمایه‌گذاری‌ها در زیرساخت‌ها تنها به ایجاد اشتغال آن هم در تعدادی اندک منجر شده که نیاز است به این موضوع توجه جدی شود و در آینده این سایت در اختیار مردم بومی قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز