خبرگزاری کار ایران

عارف:

ویژگی مشترک تمام حماسه‌های خردادماه «حضور مردم» است/ نباید در دیپلماسی صداهای مختلف بشنویم/دولتمردان مسائل را با مردم در میان بگذارند

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۳۵۷

رئیس فراکسیون امید تاکید کرد: حماسه‌های دوم، سوم، پانزده و چهاردهم را پیش رو داریم که همه آنها یک ویژگی مشترک دارند و آن حضور مردم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا عارف در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، گفت: در اولین روز ماه خرداد، ماه حماسه قرار داریم. حماسه‌های دوم، سوم، پانزده و چهاردهم را پیش رو داریم که همه آنها یک ویژگی مشترک دارند و آن حضور مردم است.

وی افزود: پانزده خرداد یک نقطه عطف در تاریخ ماست. ما در دوم خرداد شاهد پیروزی مردم بودیم. سوم خرداد مسیر جنگ تحمیلی را تغییر داد، این روز، روز تسلیم دشمن است.

عارف گفت: حضرت امام(ره) فرمودند خرمشهر را خدا آغاز کرد و این روز مسیر جنگ را عوض کرد. رمز ماندگاری انقلاب همیشه مقاومت و ایثار است که در ذات مردم ماست.

رئیس فراکسیون امید تاکید کرد: امروز با شرایط خاصی رو به رو هستیم ما با تحریم ظالمانه و هوشمند رو به رو هستیم که ما را وارد یک جنگ تمام عیار اقتصادی و روانی کرده است.

وی گفت: ما مطمئن هستیم با توکل با خداوند از این جبهه سخت‌تر از جنگ نظامی، پیروز بیرون می‌آیم.

عارف گفت: در سوم خرداد یک صدای وحدت و انسجام بیرون آمد. درست است که نظرات مردم مختلف است اما هنگامی که مسئله ملی و مهمی پیش می‌آید، باید یک وحدت و انسجام باشد. ما امروز این را نیاز داریم.

وی تاکید کرد: معیشت مردم مشکل است و شکی هم در آن نیست و از دولت توقع داریم، با کارآمد کردن تیم اقتصادی و نگاه جامع به اقتصاد مقاومتی این را مدیریت کند.

عارف گفت: باید نفت را از اقتصاد دور کنیم تا بتوانیم سمت و سوی درستی به اقتصاد داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولتمردان مسائل را با مردم در میان بگذارند آنان اگر مشکلات را بدانند، همراهی می‌کنند.

وی تاکید کرد: باید دیپلماسی سیاسی خود را تقویت کنیم و نباید در دیپلماسی خارجی صداهای مختلف بشنویم تا دشمن سوءاستفاده نکند.

عارف گفت: در جنگ روانی که دشمن شماره تلفن می‌دهد اما از سوی دیگر تهدید می‌کند، رسانه‌ها باید کار مضاعفی انجام دهند باید به مردم امید دهند.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توقع داریم رسانه و خبرنگار آزاد باشد اما از یک سو برخوردهای امنیتی و قضایی صورت می‌گیرند درحالی که باید با مسائل روزنامه‌نگار برخورد صنفی صورت گیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه خاتمی گفته است اگر تکرار کنم شاید مردم در انتخابات شرکت نکنند، گفت: آقای خاتمی را م‌ شناسید. شرایط کشور را می‌دانیم و به دلایلی که اشاره کردم سرمایه‌های اجتماعی افت کرده است.  مردم مطالباتی  داشتند و احساس می‌کنند به مطالبات آنان اهمیت داده نشده است. اما آن چیزی که ما باورمان است درک بالای مردم است.

عارف خاطرنشان کرد: آن‌ها در مقاطعی عبور کردند اما وقتی پای منافع ملی وسط بوده است آمده‌اند. مردم پتانسیل حضور جدی را دارند اما آنچه که وظیفه جریان‌های سیاسی است این است که مردم را تشویق کنند و آنان را توجیه کنند تا در انتخابات شرکت کنند. مهم‌ترین راهبرد اصلاح‌طلبان این است که مردم را به حضور دعوت کنیم.

عارف درباره فراکسیون‌های مجلس گفت: مجلس ما سه فراکسیونی است و نباید توقع خروجی داشت. من از لیست امید گلایه دارم با لیست ما آمدند اما جای دیگری رفتند. از ابتدا ما یک انسجام در فراکسیون امید داریم که دغدغه مردم را داریم.ما یک برنامه ۱۲۶ بندی داشتیم که باید دید چقدر موفق است.

وی تاکید کرد : راهبرد ما در مجلس اجماع و تفاهم است. در فراکسیون ما یک کمیته برای سیل تشکیل دادیم که انصافا خوب کار کردیم و بازهم می‌گویم مهم‌ترین اولویت ما معشیت مردم است.

عارف تاکید کرد: نمایندگان باید  هویت فردی خودشان را حفظ کنند. رقابت در طول این سه سال در مجلس دیده شده است، رقابتی که به رفاقت تبدیل شد.

وی خاطر نشان کرد: برخی با لوگو و برند ما وارد مجلس شدند اما از آن عبور کردند ولی سر بزنگاه خود را فراکسیون امیدی م‌ نامند. ما اصل ائتلاف را می‌پذیرم .

عارف گفت: ما همراه دولت هستیم و ما مثل بقیه که وظیفه شرعی خود می‌دانند که از دولت انتقاد کنند ما علیرغم نقد، همراه دولت هستیم.

وی درباره مطالبه شورای عالی سیاست‌گذاری از نمایندگان لیست امید گفت: انتقاداتی که به لیست ما وارد است را قبول دارم. ما این مسئله را بررسی کردیم. بعد از شورای شهر این ضعف را متوجه شدیم که یک کارگروه بر اعضای نهادهایی که از طریق لیست امید وارد می‌شوند تشکیل دادیم که نظارت داشته باشند.

نماینده مردم تهران درباره انتخاباتی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جریان رقیب مطرح می‌کند فراکسیون امید ضعیف شده است و برخی از اعضا با دیگر فراکسیون‌ها ائتلاف کردند.

وی تاکید کرد: اصلا فراکسیون امید ضعیف نیست و برای هیچ پست هیات رئیسه فردی انتخاب نکرده‌ایم.

عارف گفت: نمی‌شود خط قرمز تعیین کرد و وارد انتخابات شد. توفیق مجلس این است که مشارکت وجود داشته باشد. یک فراکسیون نمی‌تواند مجلس را به دست بگیرد

وی گفت: سایتی تا دو هفته به آقای مطهری فحش می‌دادند اما امروز دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند که فراکسیون امید با وی بد رفتاری می‌کند.

رئیس فراکسیون امید درباره اینکه رئیس‌جمهور گفته است اختیارات کمی دارد، گفت: دولت یک دستگاه است در دنیا رئیس مجلس اسپیکر مجلس است اما اینجا اختیارات دیگری دارد.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور اختیارات خوبی دارد اما مشکلات و محدودیت‌هایی دارد که امیدواریم آقای روحانی موفق شود. دولت اصلاحات هشت سال مشکلات فراوانی داشت.

وی گفت: قرار نبود بحث گفت‌وگوی ملی رسانه‌ای شود. بعد از نطق یکی از دوستان در مجلس بنا شد از هر دوجناح به گفت‌وگو بنشینند. یک کارگروه تشکیل شد که حدود ۲۵ نفر هستند. بعد از جلسات به این نتیجه رسدیم که نیاز به یک نهاد بالادستی هم داریم. دوستانی داریم که این گفت‌وگو را ادامه می‌دهند. از نتیجه راضی هستیم و امیدواریم نتیجه خوبی داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره برنامه «برجا» فراکسیون امید گفت: ای کاش آن نمایندگانی که گفتند این برنامه که میثاق امید با مردم است چند بند بیشتر کار نشده می‌دیدند. ما عملکرد این برنامه را در اختیار مردم قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: فراکسیون در مسیر عملی کردن تعهدات خود گام برداشته است و اگر جایی کوتاهی کردیم دوستان نظرات را بگویند.

عارف درباره این که مجلس در برابر  تحریم‌ها آرایش جنگی گرفته است، گفت: درباره تحریم، نهادهای مختلف مسئول هستند. فضای سختی وجود دارد و انشاالله از این گردنه به خوبی عبور خواهیم کرد.

وی گفت: در جلسات خصوصی با آقای روحانی گله‌هایمان را مطرح کردیم.

وی درباره مخالفتش با نام‌گذاری برخی از خیابان‌ها گفت: در جلسات تصمیم‌گیری شورای شهر نیستیم اما آیا من به عنوان شهروند می‌توانم به تصمیمات دولت و شورای شهر نقد داشته باشم یا خیر.

عارف گفت: گفته می‌شود عارف درباره شجریان و سیمین دانشور موضع‌گیری کرده یادشان رفته سال ۹۲ درباره شجریان چه مواضعی گرفتم.

وی ادامه داد: نظراتی درباره فروغ فرخزاد و سیمین بهبهانی داشتم اما گفتند درباره سیمین دانشور حرف زده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز