خبرگزاری کار ایران

خدری در نطق میان دستور:

نمی‌دانم چرا کسی فریاد جانسوز کارگران اخراج شده پارس جنوبی را نمی‌شنود

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۸۳۰

نمیانده مردم بوشهر گفت: نمی‌دانم چرا کسی فریاد و فغان جانسوز کارگران اخراج شده پارس جنوبی را نمی‌شنود و نمی‌دانم چرا آمار تکان‌دهنده بیکاری در استان بوشهر تن کسی را نمی‌لرزاند و نمی‌دانم چرا منطقه پارس جنوبی و منطقه ویژه اقتصادی جولانگاه مدیران و نیروهای غیربومی شده در حالی که به دلیل بیکاری گسترده باید شاهد پرپر شدن جوانان مستعد، خلاق و تحصیلکرده بومی در این دیار زخم خورده باشیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالحمید خدری در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به رئیس جمهور گفت: مردم استان بوشهر همچنان با مصائب خود و با دردهای پرشمار و زخم های کهنه خود تنهایند. نان در خون خود می زنند اما ایستاده اند. ایستاده اند نه اینکه توان و نیرویی در میان باشد بلکه این ایستادن را از نخل های سربلند خود آموخته اند چرا که ما به ایستادگی شهره بوده و نخل های بی سر گواه ماست. بوشهر با مصائب خود تنهاست. با دردهایی که فراوان فریاد زدیم و با گنج هایی که جز رنج نصیبی برای ما نداشت.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی خطاب به روحانی ادامه داد: برای التیام زخم های برجا مانده ما کار از بخشنامه و دستور و پیچ و خم های اداری گذشته است. یک سینه سوخته و یک همت مردانه از جانب دولتمردان می خواهد. بوشهر را دریابید که این تکه از وطن با دریای نعمت و ثروت، امواج فقر و فلاکت او را در خود کشیده است.

وی افزود: نمی دانم چرا کسی فریاد و فغان جانسوز کارگران اخراج شده پارس جنوبی را نمی‌شنود و نمی‌دانم چرا آمار تکان دهنده بیکاری در استان بوشهر تن کسی را نمی‌لرزاند و نمی‌دانم چرا منطقه پارس جنوبی و منطقه ویژه اقتصادی جولانگاه مدیران و نیروهای غیربومی شده در حالی که به دلیل بیکاری گسترده باید شاهد پرپر شدن جوانان مستعد، خلاق و تحصیلکرده بومی در این دیار زخم خورده باشیم.

خدری ادامه داد: نمی دانم چرا پایتخت انرژی ایران امروز گرفتار بی وجدانی ها و تبعیض های ناروا نسبت به مردم سختکوش و رنجدیده خود شده است. کجایند وجدان های بیدار و مدعیان عدالت؟ نمی دانم چرا جزیره خارک که به تعداد روزهای جنگ آماج حملات رژیم بعثی بود ولی با مقاومت یک روز هم صادرات نفت متوقف نشد، تأسف و غیرت دولتمردان برای حل مشکلات این مردم صبور را بر نمی انگیزد و علیرغم وعده های وزیر کشور و رئیس جمهور همچنان با مشکلاتی عدیده دست و پنجه نرم می کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌دانم چرا استانی که سابقه یک قرن مبارزه با استکبار را در کارنامه خود دارد و بر عظمت بزرگ مردانی همچون سردار نادر مهدوی ها و رئیس دلواری ها در مسیر اقتدار میهن افتخار می ورزد و به استان دارالعماره معروف است، کسی به فکر مبارزه با فقر در این استان نیست و نمی دانم چرا در کنار دریا تشنه لب مانده‌ایم در حالی که چیزی بیش از حق خود نمی‌خواهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز