خبرگزاری کار ایران

مقدسی در نطق میان دستور:

همه دنیا می‌دانند ایران قصد جنگ ندارد/ انسجام ملی ضرورت اجتناب‌ناپذیری است

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۳۴۳

نماینده مردم اراک گفت: مردم در زمان دفاع جلوه های زیبایی از ایثارگری را به ثبت رساندند و همه دربرابر دشمن متحد و منسجم هستند اما برخورد ما در روابط بین الملل برخورد عاقلانه بوده و هرگز دست به هیچ جنگی نمی زنیم و می دانیم که این حرکات، حرکات مشکوکی است که باید مراقبت لازم صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سیدمهدی مقدسی در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه در چند روز گذشته شاهد حرکتهای مشکوک و تحریک آمیز در فجیره و بغداد بودیم، گفت: یقینا همه دنیا می دانند جمهوری اسلامی قصد جنگ ندارد و در طول تاریخ هرگز آغازگر هیچ جنگی نبوده است و به نظر می رسد که طیف هایی مشکوک در منطقه، دست به حرکات تحریک آمیز میزنند اما مسئولان جمهوری اسلامی عاقلتر از آن هستند که بهانه دست دشمن دهند ضمن اینکه به دنبال ایجاد آرامش در منطقه هستیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: مردم در زمان دفاع جلوه های زیبایی از ایثارگری را به ثبت رساندند و همه دربرابر دشمن متحد و منسجم هستند اما برخورد ما در روابط بین الملل برخورد عاقلانه بوده و هرگز دست به هیچ جنگی نمی زنیم و می دانیم که این حرکات، حرکات مشکوکی است که باید مراقبت لازم صورت گیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: از قوای سه گانه و طیف های سیاسی انتظار داریم در این شرایط انسجام ملی و حفظ وحدت را مد نظر داشته باشند چرا که به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

مقدسی در ادامه در تذکری درباره مسائل اقتصادی بیان داشت: از دولت انتظار داریم تیم اقتصادی آنها منسجم عمل کند. در حال حاضر قیمت ها در بازار نابسامان بوده و مردم انتظار دارند آرامش به بازار بازگردد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه درباره مطالبات مردم سیل زده اظهار داشت: مردم مناطق سیل زده آسیب دیده اند و خسارات سیل و سرمازدگی برای آنها دیده شده که با اذن رهبری باید دولت در پرداخت خسارات تعجیل کند به خصوص برای کشاورزان اراک، کمیجان و خنداب باید خسارت سیل و سرمازدگی جبران شود.

وی در ادامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: انتظار داریم با توجه به بازدید از حوزه انتخابیه، پل دوآب تا خنداب، جاده های مواصلاتی آهنگران-کمیجان و چند جاده دیگر که قول داده شد تا احداث یا بازسازی شود، اجرایی شود.

مقدسی همچنین خطاب به وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: فرهنگیان انتظار دارند مطالبات به حق آنها به موقع پرداخت شود به خصوص بحث همسان سازی بازنشستگان کشوری، لشگری و فرهنگیان بر اساس قانون باید انجام شود و همسان سازی فرهنگیان که مد نظر است باید اجرا شود به خصوص بازنشستگان این قشر که تا سال ۹۷ به افتخار بازنشستگی نائل شدند اما هنوز پاداش خدمت خود را دریافت نکرده اند.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی درباره موضوع کارخانجات ادامه داد: ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل شده و کارگروه تسهیل ایجاد و قانون آن نیز اصلاح شد اما مصوبات ستاد و کارگروه تسهیل درباره واحدهای تولیدی به موقع اجرا نمی شود. شرکت هپکو، آذراب و سایر شرکت های تولیدی اراک دچار مشکل هستند و نیاز به اجرای مصوبات دارند. لازم است به فرمانداران و استانداران در این باره اختیار بیشتر داده شود تا مصوبات بی خاصیت نباشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: درباره مشکلات کشور باید با اقتدار عمل کرد و وحدت و انسجام باید حفظ شود که این موضوع مد نظر تمام طیف های سیاسی است. ما در منطقه هوشیار هستیم و آغازگر جنگ نیستیم اما برای دفاع جانانه آماده هستیم و مسائل را رصد می کنیم. برخورد ما با دنیا نشان داد ایران در برجام پایبند است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز