خبرگزاری کار ایران

شهبازی‌نیا در دیدار با رئیس‌جمهور:

۷ اسفند بعنوان روز وکیل در تقویم ثبت شود/ در پذیرش دانشجویان حقوق بازنگری شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۰۰۰

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری در دیدار با رئیس‌جمهور، بخشی از خواسته‌های جامعه وکالت ازجمله لزوم توجه بیشتر به حقوق شهروندی و همکاری سه جانبه قوه مجریه، قوه قضائیه و کانونهای وکلا در این زمینه را مطرح کرد.

به گزارش ایلنا، روز گذشته دیدار صمیمی ریاست‌جمهوری با وکلا و حقوقدانان برگزار شد. روسای کانون‌های وکلای دادگستری، هیات رئیسه و بازرسان اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری  و جمعی از وکلا و حقوقدانان در نشست صمیمی هم اندیشی و افطار با رئیس جمهور شرکت کردند.

در این نشست که وزیر دادگستری،  معاون حقوقی رئیس جمهور، معاون امور مجلس، رئیس دیوان‌عالی کشور، رئیس دفتر رئیس جمهور و شماری از نمایندگان حقوقدان مجلس و مقامات قضائی نیز حضور داشتند، ابتدا خانم لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور به انگیزه دعوت و برخی اقدامات حقوقی انجام شده نظیر اصلاح تعرفه حق‌الوکاله در پرونده‌های دولت و لوایح تهیه شده و منشور حقوق شهروندی و پیش بینی نقش وکلا در نهادهای مرتبط با این لوایح اشاره کردند. سپس تعدادی از وکلا و حقوقدانان به اظهار نظر پرداختند.

از جمع وکلا، مرتضی شهبازی‌نیا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌‌های وکلای دادگستری  ضمن قدردانی از خانم لعیاجنیدی و احمد شمس بابت هماهنگی این جلسه و گرامی‌داشت یاد استاد بهمن کشاورز، به همکاری متقابل بخش‌های حقوقی دولت از جمله معاونت حقوقی، وزارت دادگستری، معاونت پارلمانی و مرکز امور حقوقی بین المللی ریاست جمهوری با اتحادیه و کانونهای وکلا اشاره کرد.

رئیس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس برخی از مطالبات نهاد وکالت در حوزه قوه مجریه نظیر لزوم حمایت جدی‌تر دولت از استقلال وکیل و کانون‌های وکلا، لزوم عضویت روسای کانونها در شورای اداری استانها، عضویت وکلا در کمیسیون‌های تصمیم‌گیری، دستور مجدد درج روز وکیل در تقویم رسمی، دستور بازنگری در تصمیم هیات مقررات زدایی، لزوم تشکیل کمیته‌ای با حضور قوه قضائیه، کانونهای وکلا، معاونت حقوقی و وزارت علوم  برای بازنگری در پذیرش بی حد و حصر دانشجو در رشته حقوق و ارتقاء سطح کیفی آموزش حقوق و لزوم توجه بیشتر به حقوق شهروندی و همکاری سه جانبه قوه مجریه، قوه قضائیه و کانونهای وکلا در این زمینه  را مطرح کرد.

افتخار جهرمی رئیس سابق کانون وکلای مرکز نیز به ضرورت حفظ استقلال وکیل و کانونهای وکلا  و درج روز وکیل در تقویم رسمی کشور و طرح نکاتی در مورد برجام پرداخت. همچنین امیر حسین‌آبادی با تاکید بر توقعات طرح شده و یادآوری وعده رئیس جمهور در جشن استقلال سال ۹۵، پیگیری جدی درج روز وکیل در تقویم رسمی را از رئیس جمهور مطالبه کردند. خانم رئیسی رئیس کانون وکلای اصفهان نیز طی سخنانی بر لزوم بازنگری در نحوه برخورد  سازمان امور مالیاتی با وکلا و احتراز از تحمیل مالیات گزاف و نیز مساله بیمه و تامین اجتماعی وکلا و نقش دولت در این باره  تاکید کرد.

سپس رضا سلیمانی رئیس کانون وکلای گلستان، علاوه بر بیان نکاتی در مورد حادثه سیل و نقش وکلا و کانون‌ها در کمک به هموطنان به لزوم توجه بیشتر به استقلال وکلا، دادن نقش مناسب به وکلا در نظام تصمیم‌گیری و حمایت دولت از وکلا در مقابل تهدیدات اشاره نمود.

جعفر کوشا نایب رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز نیز  لزوم حمایت بیشتر دولت از وکلا و  توجه وزارت اقتصاد به جایگاه وکیل با توجه به تصمیم هیات مقررات زدایی و نیز کمک دولت به ساختمان در حال احداث کانون در سعادت آباد را مطرح کرد.

در این جلسه استاد درودیان، نسرین مصفا، محمود صادقی و حجت الاسلام مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور نیز مطالبی را بیان داشتند.

در پایان، رئیس جمهور ضمن بیان سخنانی در رابطه با نقش و جایگاه وکلا و حقوقدانان در فرایند حاکمیت قانون و در حل مشکلات کشور و مردم، تاکید کرد که دستور پیگیری مطالبات مطرح شده را صادر خواهند کرد و وزیر و معاونین حاضر در جلسه را نیز مکلف به پیگیری کرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز