خبرگزاری کار ایران

نیویورک تایمز گزارش داد؛

عملیات روانی جدید آمریکا با طرح پوشالی «اعزام ۱۲۰ هزار نظامی به خاورمیانه»

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۰۳۸

نیویورک تایمز از طرح ادعایی آمریکا برای اعزام ۱۲۰ هزار نظامی جدید به خاورمیانه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه «نیویورک تایمز»، آمریکا از ارائه طرح اولیه از سوی وزارت دفاع آمریکا برای استقرار ۱۲۰ هزار نیروی نظامی جدید آمریکا در منطقه خاورمیانه به منظور مقابله با تهدیدات ناشی از ایران خبر داد.

بر اساس این طرح اولیه، پیشنهاد شده در صورت اقدام نظامی احتمالی ایران علیه منافع آمریکا در منطقه و یا تسریع فعالیت‌های هسته‌ای این کشور در صورت خروج از برجام، تعداد ۱۲۰ هزار نیروی نظامی جدید ایالات متحده آمریکا به منظور مقابله نظامی احتمالی با ایران در منطقه مستقر شوند. این بزرگ‌ترین تجمع نظامی نیروهای آمریکایی در منطقه از زمان حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ خواهد بود.

با توجه به ادعاها و اقدامات روزهای اخیر مقام‌های کاخ سفید این طرح هم در ادامه عملیات روانی آمریکایی‌ها علیه ایران مطرح شده است.

استدلال این خبر به قدری ضعیف است که حتی در پایان آن به مخالفت ترامپ با عملیاتی‌سازی این تصمیم اشاره شده است.

نکته مهم اما این است که این قبیل طرح‌های بدون پشتوانه بیش از آنکه تبلیغاتی بودن آن را نشان دهد حاکی از اختلاف درون کاخ سفید بوده و موید این مطلب است که تیم امنیتی جنگ‌طلب آمریکا و رییس‌جمهور تاجر مسلک این کشور با این اقدامات تنها به فکر رای آوردن در انتخابات آتی با حفظ دستاوردهای اقتصادی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز