خبرگزاری کار ایران

میرزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

انتشار کوچکترین مشکل یک مدرسه در فضای مجازی خانواده‌ها را نگران می‌کند/ مسئولان آموزش و پروش جلوتر از مجلس وظایف خود را می‌دانند

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۴۷۷

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: خانوادها به آموزش و پروش اعتقاد دارند و این وزارت‌خانه همچنان سالم ترین محیط ماست.

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره این‌که افکار عمومی این‎‌ روزها مطرح می‌کند، علاوه بر اتفاقات چند روز اخیر در مدارس اتفاق‌های دیگری مانند ضرب و شتم دانش آموزان اتفاق افتاده است اما شاهد موضع گیری و ورود مجلس نبوده‌ایم،‌ بیان کرد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هیچ بحثی در خصوص این موضوعاتی که مطرح می‌شود صورت نگرفته است زیرا مدرک و گزارشی در دست ما نیست که بتوانیم نسبت به آن‌ها ورود کنیم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلام خاطرنشان کرد: آموزش وپروش وزارت‌خانه وسیعی است ممکن است در هرگوشه‌ای از کشور در مدرسه‌ای یک دانش‌آموز شیطنتی را انجام دهد این بدان معنا نیست که کل آموزش و پروش خطایی را انجام داده است و یا نظارت وجود ندارد.

وی ادامه داد: از هرکسی هم سوال کنید در دوران دانش‌آموزی شیطنت‌های داشته است و شیطنت دانش‌آموزان همیشه بوده است؛ مسئله اینجا است زمانی فضای مجازی وجود نداشت اما امروز کوچکترین قضیه هم در فضای مجازی انتشار داده می‌شود که ممکن است نگرانی‌هایی را برای خانواده‌ها به وجود بیاورد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا بدانید نه این مشکلات قابل افزایش است و نه اینکه از دست مسئولان خارج شده است، تا حدی که ممکن است، تذکرات داده می‌شود و پیگیری‌ها هم انجام می‌شود.

وی افزود: موارد بسیار نادر است و آن‌طور نیست که ما را نگران کند و بگوییم در آموزش و پروش نظارتی وجود ندارد.

میرزاده خاطرنشان کرد: فضای مجازی در گذشته وجود نداشت که مثل امروز اگر چهار بچه در کلاس جمع می‌شوند و یک شوخی می‌کنند در فضای مجازی پخش شود، در همه جای دنیا هم این اتفاقات می‌افتد.

وی تاکید کرد: چنین رفتارهایی اگر جایی خط قرمز اعتقادی و ارزش‌های ما را تحت‌الشعاع قرار دهد قطعا باید برخورد و پیگیری‌های لازم را انجام شود.

وی درپاسخ به سوالی دیگر درخصوص اینکه در روزهای اخیر شاهد پخش قرص روان‌گردان در یکی از مدارس تهران بودیم اما مجلس در این خصوص ورود نکرد و نمایندگان هم واکنشی نسبت به این مسئله نشان ندادند، اظهار داشت: در این مورد هیچ مدرکی در دست ما نسیت، قرار نیست برای هرچیزی قانون وضع کنیم، مجلس وظیفه‌اش قانون‌گذاری است.

این عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ممکن است یک خطایی در یک گوشه‌ای از دنیا صورت گیرد که آن هم منطقه،‌ استان و وزارت خانه دارند که قطعا هم برخورد می‌کنند.

وی افزود: موارد نادری که تاکنون وجود داشته است برخورده شده و قرار هم نیست هرچیزی رسانه‌ای شود زیرا ممکن است برای خانواده‌های دانش‌آموزان نگرانی‌های را به همراه بیاورد.

میرزاده تاکید کرد: خانواده‌ها همچنان به آموزش و پروش و معلمان اعتقاد دارند و سالم‌ترین محیط‌های آموزش و پروش، مدارس هستند.

وی ادامه داد: این که نگرانی وجود داشته باشد در بسیاری از مدارس چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد اصلا چنین نیست و با مواردی نادر هم برخورد می‌شود. مسئولان آموزش و پروش جلوتر از مجلس وظایف خود را می‌دانند و به آن هم عمل می‌کنند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لزومی ندارد آموزش و پروش اقداماتش را رسانه‌ای کند زیرا ممکن است نگرانی ایجاد کند، بنابراین اگر والدین بخواهند مشاهده کنند چه اقدامی صورت گرفته است به آموزش و پروش مراجعه کنند حتما مجموع اقدامات را در اختیار آنان قرار می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز