خبرگزاری کار ایران

میرزاده در گفت‌وگو با ایلنا:

نسلی که انقلاب کرده زمان مدیریتش تمام می‌شود/ جوانان به جای گلایه و انتقاد، آستین‌ها را بالا بزنند / مشکلات با معجزه حل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۲۵۰

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد:‌ به نظر می‌رسد که ما مردم به خصوص جوان‌ها به اندازه کافی از آرزوهایمان گفتیم و به اندازه کافی انتقاد کردیم و به اندازه کافی دولت و مجلس و مسئولان را متهم کردیم اما الان وقت آن است که مردم خودشان وارد میدان شوند. مثل اول انقلاب مگر دولت جوان‌ها را بسیج می‌کرد و می‌گفت بروید در روستاها کارهای جهادی کنید؟ مگر در جنگ حتما دولت می‌گفت که بروید و جلوی صدام بایستید؟

میرحمایت میرزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری در پاسخ چرا رهبری جوانان را به عنوان اولین مخاطب خود در دهه پنجم انقلاب خطاب قرار دادند؟، گفت: بالاخره نسلی که انقلاب کرده الان زمان مدیریتش تمام می‌شود و واقعیت این است که نسلی که انقلاب کرده حدود چهل سال بعد از انقلاب مدیریت کردند.

جوانان به جای گلایه و انتقاد، آستین‌ها را بالا بزنند

وی تاکید کرد: الان وقت آن است که جوانان به جای گلایه و انتقاد، آستین‌ها را بالا بزنند و آستین بالا زدن هم این نیست که جوان بگوید بنده را استخدام کنید و به من پست بدهید، بلکه جوان باید خودش برای خودش جا پیدا کند و این جا پیدا کردن هم بحث کارآفرینی و پرورش ایده‌ها است.

این عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: چطور زمانی احساس کردیم که مشکل در کشور وجود دار و این مشکلات از جنگ گرفته تا تحریم با یک شرایطی مملکت اداره شده است، الان هم این جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها که هرکدام هم مدعی هستند که فوق لیسانس و دکتر هستند و معدل بالا و فارغ‌التحصیل از فلان دانشگاه‌ها هستند باید بدانند که از این حرف‌ها گذشته است، بگویند که چه چیزی بلد هستند و چه‌کار می‌توانند بکنند؟ کدام یک از مسائل کشور را می‌توانند حل کنند و چه راه‌حل‌هایی برای مسائل کشور دارند؟

کسانی که مدعی هستند از بهترین دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند، ورود کنند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: الان با این شرایط اقتصادی راه حل چیست؟ این‌که صرفا بگویند من را استخدام کنید که راه‌حل نیست. الان در بخش تولید و اقتصاد مقاومتی وقتش است تا کسانی که مدعی هستند که از بهترین دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند و تحصیل‌ کرده‌اند، ورود کنند. زمانی سطح تحصیلات و مدارج علمی پایین بود و در سطح خواندن و نوشتن و نهایتا دیپلم بود اما افرادی بودند که بالاخره دست به دست هم دادند و کشورشان را مستقل کردند و روی پای خود ایستادند و پای بیگانگان را از این کشور کوتاه کردند و در جنگ بهترین ایام جوانی خود را دادند و شهید و جانباز شدند و الان هم عمرشان را برای این انقلاب و مردم دادند.

وی افزود: الان وقت آن است که جوانان هم ایده‌ها و طرح‌های خود را ارائه دهند، ما این همه شرکت‌های دانش‌بنیان داریم و این همه پارک‌های علم و فناوری داریم و این همه مراکز بنیاد نخبگان داریم. همه این‌ها آغوش‌شان برای جوانان باز است که ایده‌های خود را ارائه و پرورش دهند و بتوانند مسائل کشور را حل کنند. 

بسیاری از داشته‌های ما حاصل زحمات آن‌هایی است که هیچ ادعایی نداشتند

مشکلات با معجزه هم حل نخواهد شد

میرزاده در پاسخ به این سوال که یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند فاصله بین بایدها و واقعیت‌ها است و حال با چه واقعیت‌‌هایی روبرو هستیم و به چه بایدهایی نیازمندیم؟، گفت: اولا واقعیت این است که مشکلات یک شبه به وجود نیامده که یک شبه حل شود، این مشکلات با معجزه هم حل نخواهد شد. اگر یک آرزو داشته باشیم که به این صورت باشد این آرزوها برای تحقق به برنامه نیاز دارد و این آرزوها برای تحققش کار و تلاش لازم است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آن افرادی که می‌خواهند کشورشان به آن نقطه برسد و می‌گویند باید اینطور و آنطور باشد باید بگویند که من برای کشورم چه‌کار کردم. خودم چه چیزی بلد هستم. به عنوان مثال آن فردی که متخصص کشاورزی است اگر پدر و مادر بی‌سوادش این زمین را اینگونه آباد کردند حال بگوید اگر به جای پدرش بنشیند چقدر نتیجه خواهد داد. کشاورزی و دامپروری و خیلی چیزهای دیگری که الان در دست ماست حاصل زحمات آن‌هایی است که هیچ ادعایی نداشتند.

همه به شهرها مهاجرت کرده‌اند و از دولت پست و مقام و میز می‌خواهند

منابع خدادادی کشور ما در انتظار ورود جوانان هستند

وی ادامه داد: آن‌هایی که ادعا دارند که باید اینطور و آنطور باشد بسم‌الله؛ این گوی و این هم میدان، وارد شوند و کاری انجام دهند. الان شرایط به‌گونه‌ای است که از آرزوها گفتن و باید اینطور باشد گفتن، صحیح نیست بلکه واقعیت موجود این است که کشوری انقلاب کرده و بلافاصله جنگ بر او تحمیل شده و بعد از آن هم تحریم شروع شده و الان به اینجا رسیده است، حال کسانی که می‌خواهند کشورشان آنطور باشد و به آن نقطه برسد، در شهر و روستا و حوزه‌ای که زندگی می‌کنند، ببینند چه‌کار می‌تواند بکنند تا گامی به جلو باشد و این شدنی است مخصوصا برای روستاهای ما که الان همه به شهرها مهاجرت کرده‌اند و از دولت پست و مقام و میز می‌خواهند و این شدنی نیست و غیرممکن است.

این نماینده اصلاح‌طلب مردم گرمی عنوان کرد: این همه فارغ‌التحصیل دانشگاهی داریم که اگر همه‌شان انتظار داشته باشند دولت برایشان کاری کند، این شدنی نیست. این زمین‌ها و دشت‌ها و منابع خدادادی ما همه منتظر این جوانان ماست که آستین‌ها را بالا بزنند و در قالب گروه‌های جهادی ورود پیدا کنند. جهاد سازندگی که اول انقلاب شکل گرفت از همین جوانان ما بودند که رفتند و روستاهای ما را آباد کردند و راه ساختند و پل ساختند بنابراین الان وقتش است.

مردم و جوانان به اندازه کافی انتقاد کرده‌اند الان وقت آن است که خود وارد میدان شوند

میرزاده گفت: به نظر می‌رسد که ما مردم به خصوص جوان‌ها به اندازه کافی از آرزوهایمان گفتیم و به اندازه کافی انتقاد کردیم و به اندازه کافی دولت و مجلس و مسئولان را متهم کردیم اما الان وقت آن است که خودشان وارد میدان شوند. مثل اول انقلاب مگر دولت جوان‌ها را بسیج می‌کرد و می‌گفت بروید در روستاها کارهای جهادی کنید؟ مگر در جنگ حتما دولت می‌گفت که بروید و جلوی صدام بایستید؟ الان هم هرکس کاری بلد است، ورود کند مثلا چند جوان که فارغ‌التحصیل از یک رشته هستند ببینند چه کاری می‌توانند انجام دهند. قطعا این فضا برایشان باز است و در برنامه ششم و در قوانین هم زمینه برای این نوع فعالیت‌ها فراهم است. برداشت من این است که رهنمود حضرت آقا در این راستا است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز