خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر رئیس‌جمهور:

سخنان امروز رئیس‌جمهور در بازار اثر می‌گذارد/ کالاهای ماه رمضان علاوه بر مغازه‌ها در میادین تره بار و بازارچه‌ها عرضه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۸۲۶

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: فضاسازی و تبلیغات و جنگ روانی که آمریکا آغاز کرده بود، مختصری در بازار اثر گذاشت و فکر می‌کنم سخنان امروز روحانی در زمینه باقی ماندن برجام به قوت خود، در بازار اثر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمود واعظی در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که موضع ایران در قبال احتمال به نتیجه نرسیدن اقداماتش درباره حفظ برجام چیست، اظهار کرد: مطالبی که لازم بود هم در بیانیه شورای عالی امنیت ملی مطرح شد و هم آقای رئیس‌جمهور امروز درباره این موضوع صحبت کردند. ما در این دو ماه دو اقدام اساسی انجام می‌دهیم که اگر به نتیجه رسیدیم برمی‌گردیم به روز قبل از امروز اما اگر به نتیجه نرسیدیم مرحله دوم را اجرایی می‌کنیم.

 وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت گزینه کوپنی کردن کالاهای اساسی را در نظر دارد یا نه اظهار کرد: آنچه برای دولت مهم است این است که قیمت کالاها باید کنترل شود و به نوعی باید برخی از کالاهایی که با ارز چهار هزار و دویست تومانی عرضه می‌شود چون متاسفانه به دست دلال‌ها افتاده و اینها را بخش خصوصی دارد وارد می‌کند به علت اینکه ارزاق مردم و کاغذ هست تحت نظارت جدی قرار گیرد و قیمت آن پایین‌تر بیاید که دولت تمهیداتی را به طور منظم در این زمینه دنبال می‌کند.

واعظی تاکید کرد: آقای رئیس‌جمهوری هم امروز در جلسه دولت به وزیر صمت و کشاورزی دستور دادند که به جد این موضوع را دنبال کنند تا مردم آسایش داشته باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: قرار بر این است که هم در تهران و هم شهرستان‌ها به مناسبت ماه رمضان کالاها علاوه بر مغازه‌ها در میادین تره بار و بازارچه‌ها عرضه شود تا مردم راحت‌تر نیازهای خود را برطرف کنند و با قیمت مناسب‌تر آنها را خریداری کنند.

واعظی درباره احتمال کوپنی شدن کالاهای اساسی تاکید کرد: وقتی که قرار است گزینه‌ها بررسی شود با توجه به شرایطی که داریم طبیعی است که همه آنها را مورد توجه قرار می‌دهیم اما مهم است که کدام گزینه انتخاب می‌شود که هنوز تصمیم‌گیری نهایی انجام نشده است.

 وی با اشاره به ارائه گزارشی از وضعیت سیل‌زدگان و بازسازی خانه‌های آنان در جلسه امروز هیئت دولت اظهار کرد: این گزارش را آقای رحمانی فضلی ارائه کردند و از سوی دیگر دنبال منابع برای عملی شدن قول‌هایی هستیم که به مردم دادیم و این موضوعات را در جلسه امروز مورد توجه قرار دادیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا گرانی دلار در روزهای اخیر برای تامین کمبود بودجه دولت است، تاکید کرد: اصلا اینطور نیست. سیاست دولت این است که قیمت دلار پایین‌تر بیاید و بانک مرکزی هم تلاش خود را انجام می‌دهد اما از آنجا که قرار بود امروز ایران تصمیم خود را درباره برجام اعلام کند، با توجه به فضاسازی و تبلیغات و جنگ روانی که آمریکا آغاز کرده بود، مختصری در بازار اثر گذاشت و فکر می‌کنم سخنان امروز روحانی در زمینه باقی ماندن برجام به قوت خود، در بازار اثر می‌گذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز