خبرگزاری کار ایران

میرزاده خبر داد:

وزیر علوم برای پاسخ به سوال لاهوتی به صحن مجلس می‌رود

asdasd
کد خبر : ۷۶۰۰۳۵

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آقای لاهوتی بحثی را درباره اهمیت رشته‌های مهارتی مطرح کرد و تاکید داشت وزارت‌علوم در این بخش کم‌توجه است و از توضیحات وزیر قانع نشد تا این سوال در صحن علنی مطرح شود.

میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: منصور غلامی وزیر علوم مهمان امروز کمیسیون آموزش بود و در این جلسه به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

وی تصریح کرد: هادی قوامی نماینده مردم اسفراین سوالی درباره لزوم گسترش دانشگاها در منطقه خود داشت که از پاسخ‌های وزیر قانع شد. پروانه سلحشوری نماینده مردم تهران نیز مبحثی را درباره اینکه باید از زنان در پست‌های مدیریتی دانشگاه‌ها و مدیریت داخلی وزارت‌علوم بیشتر استفاده شود مطرح کرد که وزیر علوم دو هفته زمان خواست تا اطلاعات مربوط به این سوال را در اختیار سلحشوری قرار بدهد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: آقای لاهوتی هم بحثی را درباره اهمیت رشته‌های مهارتی مطرح کرد و تاکید داشت وزارت‌علوم در این بخش کم توجه است، اما لاهوتی از توضیحات وزیر قانع نشد و قرار شد این سوال در صحن علنی مطرح شود.

وی ادامه داد: رامین نورقلی‌پور از نمایندگان استان گلستان نیز سوالی از وزیر مطرح کرده بودند اما خودشان حضور نداشتند. مساله‌ای که وی مطرح کرده بود درباره مشکلات منطقه خودشان راجع به هیات‌علمی دانشگاه‌ها بود که با اقدامات صورت گرفته حل شده است.

میرزاده در ادامه گفت: علیرضا ابراهیمی نماینده دیگر استان گلستان نیز از سوال‌شان منصرف شدند.

وی با اشاره به بخش دیگری از جلسه امروز کمیسیون آموزش گفت: مباحثی درباره شورای‌عالی عطف در جلسه امروز مطرح شد. شورای‌عالی عطف بالاترین سطح شورا است که در وزارت‌علوم تصمیمات کلان را می‌گیرد.

نماینده مردم گرمی گفت: وزیر و معاون‌شان گزارش مفصلی از دبیرخانه و کمیسیون‌های این شورا ارائه دادند که مباحث کاربردی بودن پژوهش‌ها، اشتغال‌زایی از طریق پارک‌های علم و فناوری از جمله مواردی بود که در این گزارش به آن اشاره شده بود.

وی افزود: دیدگاه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره این گزارش این بود که خود اعضای شورای‌عالی عطف باید فعال شوند نه فقط کمیسیون‌های این شورا؛ نمایندگان معتقد بودند خود شورای‌عالی عطف باید در برنامه‌های کلان و بودجه‌های سالانه و برنامه‌های پنج ساله و... نقش بیشتری ایفا کنند که بنا شد در جلسات بعد گزارشی از این موارد هم در کمیسیون ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز