خبرگزاری کار ایران

سردار جلالی:

هدف دشمن از تهدیدات غیر نظامی، درگیر کردن مردم با حکومت‌ها است

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۳۸۴

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: هدف از تهدیدات غیر نظامی دشمن، ناتوان‌سازی، ایجاد درگیری مردم با حکومت و ایجاد فشار بر حکومت‌ها است.

به گزارش ایلنا، سردار غلامرضا جلالی با اشاره به تذکرات رهبر معظم انقلاب در خصوص پدافند غیرعامل، افزود: شهرداران بایستی اهمیت پدافند غیرعامل را بخوبی درک کنند. مدیران پدافند غیرعامل شهری باید با جدیت و بنا به نیاز خود فعالیت‌های پدافند غیرعامل را دنبال کنند و این مهم را در همه عرصه‌ها و در همه سطوح گسترش دهند.

وی در ادامه اظهار داشت: موضوع تهدیدات موضوع محوری سازمان پدافند غیرعامل است، لذا باید به این نکته توجه کرد که لزوم پیشگیری و مقاوم سازی در برابر تهدیدات طبیعی بر عهده سازمان مدیریت بحران و دفاع در برابر تهدیدات انسان ساخت بر عهده سازمان پدافند غیر عامل است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه تهدیداتی که ما با آن درگیر هستیم تهدیداتی پویا است، افزود: این تهدیدات علاوه بر پویایی؛ از قابلیت دانش پایه بودن بهره می‌برند، انسان در آن‌ها دخیل هستند و اختلاط شدید در فرصت و تهدید در آن‌ها مشاهده می‌شود.

سردار جلالی همچنین در ادامه تصریح کرد: هدف از تهدیدات غیر نظامی دشمن، ناتوان سازی، ایجاد درگیری مردم با حکومت و ایجاد فشار بر حکومت‌ها است.

رئیس قرارگاه پدافند سایبری کشور هشدار داد: یکی از بسترهای این نوع تهدیدات فناوری‌ها نوین هستند که بایستی بشدت مراقب این نوع فناوری‌ها بود. در تهدیدات فناورانه، تعامل و تبادل داده، قابلیت فرماندهی و کنترل از راه دور وجود دارد، که در مقابل این قابلیت‌ها آسیب‌هایی از قبیل نفوذ، دستکاری اطلاعات، دستکاری نرم افزاری و دسترسی به داده‌ها را می‌توان در آن متصور شد، لذا استفاده از فناوری‌های نوین و هوشمندسازی شهری باید با دقت مدیران پدافند شهری و در نظر گرفتن تمامی الزامات و ملاحظات صورت بگیرد، یک شهر هوشمند را می‌توان به وسیله ویروس سایبری بمب باران کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تبیین برنامه‌های مدیران، عنوان کرد: مدیران پدافند غیرعامل شهری باید در محورهای، انجام اقدامات عمومی و تخصصی، برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در سطوح مختلف، تهیه برنامه جامع شهری، انجام رزمایش‌ها و مانورهای عمومی و تخصصی در شهر و زیرساخت‌های شهری، بازدید، بازرسی و پیگیری حسن انجام کار، خارج کردن زیرساخت‌های خطرناک از شهرها (اگر امکان خروج نیست، حتماً الزامات ایمنی و پدافند غیرعامل باید در آن رعایت شود.)، تدوین طرح تخلیه اضطراری شهر، وجود زیر ساخت‌هایی با کارکردهای دو یا چند منظوره در شهر، در اولویت قرار گرفتن حفاظت از مردم و جمعیت در شهرها (اولویت پدافند غیرعامل در تمامی امور)، مصون سازی زیرساخت‌ها در برابر هر نوع تهدید، مشخص نمودن میزان تاب آوری هر یک از زیر ساخت‌ها، ارائه کشف و راحل مصون سازی وابستگی زیرساخت‌ها برای جلوگیری از تخریب آبشاری در شهرها از برنامه‌های پدافند غیرعامل را پیگیری و اجرایی کنند.

در پایان این نشست، نمایندگان شهرداری‌ها و مدیران پدافند غیرعامل ۵۱ شهرداری کشور مشکلات، موانع و پیشنهادات خود را به ریاست سازمان پدافند غیرعامل انتقال دادند و سردار جلالی نیز در این باره قول همکاری و مساعدت داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز