خبرگزاری کار ایران

منصوری در نطق میان دستور:

بزرگترین خدمت به تولید، کوتاه کردن دست دلالان و مفسدان است/ مُسرف‌ترین مردم جهان هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۳۸۱

یک نماینده مجلس گفت: در این سال بزرگترین خدمت به تولید، کوتاه کردن دست دلالان و مفسدان در واردات و به خصوص صادرات قاچاق است، برکت در جامعه‌ای جاری می‌شود که در آن فساد وجود نداشته باشد لذا تاکید اینجانب کوتاه کردن دست مال اندوزان به ویژه افراد منتسب به دولت‌ها است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا منصوری در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک به مناسبت شروع ضیافت الهی، روز کارگر و معلم، گفت: با توجه به شرایط حاکم بر اوضاع کشور، نطق میان‌دستور خود در سال گذشته و پیش از آغاز تحریم‌ها را یادآور می شوم، صدای فریاد اینجانب و پیش‌بینی‌های تحریم و راه حل‌های پیش رو و تقضای دیدار حضوری با رئیس جمهور هیچ وقت میسر نشد. در حال حاضر پیش‌بینی‌‌های احتمالی را نمی‌توان پشت تریبون گفت اما با ارایه راه‌حل به تیم اقتصادی شما می‌توان مقابل سخت‌ترین جنگ اقتصادی ایستاد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: پیش از ارایه راه حل باید بدانیم که در گذشته چه کارهایی انجام دادیم که اقتصاد ما به این نقطه کنونی رسیده است، آیا می‌دانید در دولت‌های گذشته و حتی دولت کنونی در مقاطع زمانی مختلف، ما به همه دنیا سود پول ۲۴ درصد به صورت دلاری دادیم.

وی افزود: از اواخر دهه ۷۰ تا ۸۰ با ثابت نگاه داشتن ارزش پول در مقابل دلار و نرخ تورم بالا در کشور، منابع کشور را بابت سود به سپرده گذاران حتی خارجی ها تقدیم کردیم که همین یک کار باعث انحلال هر اقتصادی در دنیا می شود، آیا این خبط اکبر آگاهانه صورت پذیرفته یا دست‌هایی پشت صحنه بوده تا کشور را به روز سیاه بنشاند؟

منصوری خطاب به رئیس‌جمهور، یادآور شد: چرا این خبط اکبر را دنبال می کنید؟ اگر به حفظ ارزش پول اعتقاد دارید، نرخ تورم را باید کنترل کنید نه آنکه به صورت دستوری و اجباری قیمت دلار تعیین کنید. حجم نقدینگی بالا در حدود هزار ۸۰۰ هزار میلیارد تومان که هر چهار سال دو برابر می‌شود و در چهل سال گذشته ارزش پولی در ۱۰ دوره چهار ساله به میزان دو به توان ۱۰ یعنی ۲ هزار و ۴۶ برابر شده است. در چهار سال پیش رو به اندازه همه ۴۰ سال گذشته افرایش نقدینگی خواهیم داشت لذا جلوی این معضل را باید گرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: آیا می‌دانید با قدرت نصب شده ۵ هزار مگابایت ابتدای انقلاب که اکنون ۱۴ برابر شده است، باز در تابستان خاموشی خواهیم داشت؟ با سوء مدریت و عدم آموزش علی‌رغم افزایش جمعیت دو نیم برابری ما، ۱۴ برابر مصرف برق داریم و این رویه در سایر مصارف نیز جاری است، پس نقش مدیران در دولت چیست؟

منصوری تصریح کرد: آیا می‌دانید ما از مُسرف‌ترین مردم جهان حتی تا سه برابر استاندارد جهانی هستیم؟ دولت چه اقدامی برای آموزش و مدیریت انجام شده است؟ آیا می‌دانید شرکت‌های دولتی و خصولتی ما حیات خلوت دولت‌ها بوده و نه شما و دولت‌های قبل نتوانستند و نخواستند این سفره‌ها را در حیات خلوت جمع کنند. اکنون که شرکت‌های خصولتی در حال ورشکستی است باز هم نمی‌خواهید اصل ۴۴ را اجرا کنید؟

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام «رونق تولید»، ادامه داد: در این سال بزرگترین خدمت به تولید، کوتاه کردن دست دلالان و مفسدان در واردات و به خصوص صادرات قاچاق است، برکت در جامعه‌ای جاری می‌شود که در آن فساد وجود نداشته باشد لذا تاکید اینجانب کوتاه کردن دست مال اندوزان به ویژه افراد منتسب به دولت‌ها است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مقابله با جنگ اقتصادی با مدیریت صحیح است، لذا با معرفی قضایی و برخورد همه جانبه عبرتی برای دیگران ایجاد کنید تا امید و اعتماد در میان همگان تثبیت شود. پس از عبور از مرحله اعتماد سازی نیاز به جراحی اقتصادی و پس از آن بررسی و کار کارشناسی برای انجام اقدامات قاطع است.

منصوری خاطرنشان کرد: اینجانب با بیش از ۳۰ سال خدمت در صنایع مختلف به ویژه به عنوان مسئول فنی اولین موشک تولید جمهوری اسلامی و ۳۰ سال سابقه تدریس در رشته‌های فنی و مهندسی و اقتصاد، طرح طراحی اقتصادی برای جلوگیری از حجم نقدینگی و کاهش تورم به وزیر اقتصاد در ملاقات حضوری ارایه نمودم . امیدوارم اینبار حداقل گوش شنوا و وقت دیدار جهت کار کارشناسی باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از استاندار و همه مسئولان ساوه و زرندیه، گفت: بیش از هزارن هکتار باغ در بخش نوبران و خلبان و بخش‌های مرکزی ساوه و زرندیه به دلیل سرما زدگی ، معدوم شده لذا تقاضای رسیدگی و کمک دارم تا التیامی بر زخم کشاورزان عزیز باشد. وفاق ملی، عزم جدی و حرکت مدبرانه تحت لوای رهبری بزرگوار را خواستارم تا از این شرایط سخت سربلند برآییم و مدیون خون شهدا نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز