خبرگزاری کار ایران

بلومبرگ گزارش داد؛

سیاست ترامپ در قبال ایران، عامل ایجاد تنش و بحران است

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۰۷۴

بلومبرگ در گزارشی به سیاست رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال ایران پرداخت و آن را عاملی در جهت ایجاد بحران دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، این پایگاه اینترنتی در گزارشی به بیان عواقب تصمیم‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در حوزه سیاست خارجی پرداخت.

در این گزارش در مورد سیاست آمریکا در قبال ایران آمده است: سیاست ترامپ در برابر ایران هوشمندانه نیست چراکه باعث شکل‌گیری بحران خواهد شد.

این گزارش در ادامه به تصمیمات اخیر  ترامپ در مورد ایران مانند لغو معافیت‌ها و قرار دادن سپاه پاسداران ایران در قهرست سازمان‌های تروریستی اشاره کرد و نوشت: به نظر نمی‌رسد این رویکرد در راستای ترغیب  ایران برای مذاکره به منظور دستیابی به توافقی بهتر و جدید موفق باشد چرا که پیش‌شرط‌های دولت ترامپ به‌منای تغییر کلی سیاست خارجی ایران است.

بر اساس این گزارش، سیاست ترامپ در مورد ایران به دو دلیل اشتباه است:.

اول آنکه چنین سیاستی خطر بحران را افزایش می‌دهد. تضمینی وجود ندارد که تهران فشارها را تحمل کند و منتظر رئیس‌جمهوری دیگر در سال ۲۰۲۱ بماند. تهران می‌تواند به فشارهای اقتصادی با اهرم‌های تقابلی ضد واشنگتن پاسخ دهد، ایران می‌تواند با استفاده از همکاری  متحدانش با  حضور نظامی آمریکا در مقابله کند، به اهداف آمریکا یا متحدانش حمله کند یا پایبندی خود  به توافق هسته‌ای را کنار بگذارد. اگر تنش بین آمریکا و ایران افزایش یابد یا ایران اقداماتی شدید علیه اسرائیل یا سایر متحدان  آمریکا در منطقه انجام دهد، آمریکا دچار دردسر خواهد شد.

دوم، سیاست آمریکا در مورد ایران روابطی را تضعیف می‌کند که آمریکا به آنها نیاز دارد. لغو معافیت‌ها، کشورهایی چون هند، ژاپن و کره جنوبی را که آمریکا در تقابل با چین به آنها نیاز دارد را تحت فشار  قرار می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز