خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد امارات اعلام کرد؛

ابوظبی با تحریم‌های آمریکا علیه ایران کاملا موافق است

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۶۵۶

امارات متحده عربی به عنوان یکی از حامیان سیاست‌های آمریکا علیه ایران اعلام کرد که با تحریم‌های علیه ایران موافق است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مقام رسمی وزارت اقتصاد امارات متحده عربی اعلام کرد که به طور کامل با تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده در مورد ایران که در ماه جاری اعمال شد، کاملا موافق است و این امر به معنای کاهش بیشتر تجارت با تهران است.

واشنگتن ۵ نوامبر اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه بانک‌های ایران، بخش حمل و نقل، شرکت‌های هواپیمایی ملی و ۲۰۰ نفر از اشخاص حقیقی ایرانی اعمال می‌کند.

عبدالله الصالح، معاون تجارت و صنعت وزارت اقتصاد امارات، در مصاحبه‌ای با رویترز در دبی گفت: ما تحریم‌ها را اجرا می‌کنیم.

الصالح گفت که امارات متحده عربی در حال اجرای برنامه‌های ایالات متحده است و بر این اساس انتظار می‌رود تجارت امارات با ایران در سال جاری و در سال بعد به دلیل تحریم‌ها کاهش یابد و ۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۳ به ۱۷ میلیارد دلاردر ۲۰۱۷ برسد.

تحریم‌ها بخشی از تلاش گسترده‌ دولت دولت ترامپ برای کاهش نفوذ ایران در خاورمیانه است.

امارات متحده عربی از متحدان ایالات متحده در منطقه خلیج فارس است که همواره سیاست‌های ضدایرانی داشته است و از تصمیم واشنگتن حمایت می‌کند. این کشور  عضو ائتلاف تحت رهبری سعودی است که درگیر جنگ داخلی یمن است.

الصالح گفت که همکاری با آمریکا به این معنی است که شرکت‌های امارات متحده عربی در ایالات متحده با مشکل مواجه نمی‌شوند و ابوظبی به دنبال تقویت تجارت با بازارهای دیگر مانند آفریقا و آسیا برای جبران تاثیر تحریم‌ها بر اقتصاد خود است.

دولت ترامپ  کسانی که تجارت با ایران را ادامه دهند، تهدید کرده است، اگر چه معافیت‌های موقت به هشت کشور واردکننده نفت ایران داده شده است.

اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و بریتانیا که سعی دارند قرارداد هسته‌ای را نجات دهند، گفته‌اند که از تصمیم ایالات متحده پشیمان و خواهان تجارت قانونی با ایران هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز