خبرگزاری کار ایران

القاصی‌مهر:

فضای مجازی نباید پایگاهی برای زیرسوال بردن نظام شود/ در شناسایی عناصر فساد نباید هیچ رودربایستی رخ دهد

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۶۰۱

دادستان جدید تهران تاکید کرد: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی موظفند که در شناسایی عناصر فساد و مفسدان توجه بیشتری داشته باشند و هیچ رودربایستی نباید رخ دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، علی القاصی مهر در مراسم معارفه‌اش به عنوان دادستان تهران گفت: آنچه که مهم است این است که ما در میدان عمل و میدان کار برای مردم ثابت کنیم که تا چه اندازه توانستیم مطالبات آنها را پاسخ بگوییم.

وی افزود:‌ یکی از مواردی که در مجموعه قضایی همیشه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، این است که میزان پاسخگویی مجموعه قضایی در قبال مطالبات مردم تا چه اندازه است و اگر در انجام ماموریت‌ها، خروجی‌اش منتهی به رضایت نسبی مردم شود، قطعا می‌توانیم بگوییم که در انجام کار، وظیفه خود را انجام دادیم.

دادستان جدید تهران گفت: انجام به موقع کار مردم از اموری است که اگر بدرستی انجام نشود، قطعا نارضایتی مردم را بدنبال دارد. یکی از آسیب‌های ما در قوه قصاییه بحث ورودی و حجم بالای ورودی پرونده‌ها و انباشت پرونده‌ها در شعب قضایی است که باید به آن ورود کنیم. همه پرونده‌ها حقوق مردم‌اند و اینکه ما فقط به پرونده‌های خاص معطوف شویم، باعث می‌شود از پرونده‌های دیگر غافل شویم. بحث دیگر حساسیت مسئولان به پرونده‌هایی است که دارای بعد امنیتی است.

وی ادامه داد: وقتی در یک محله‌ای آمار سرقت‌های روزانه تکرار می‌شود ما چه پاسخی می‌توانیم داشته باشیم. جایی که حق است، حق مظلوم باید گرفته شود هیچ جریانی نمی‌تواند مداخله داشته باشد.

القاصی‌مهر گفت: باید از فضای مجازی استفاده درست شود اما این فضا نباید پایگاهی برای تخریب و ریختن آبروی دیگران و زیرسوال بردن نظام شود.

 وی یادآور شد: یکی از مواردی که باعث شده مردم از مسئولان سلب اعتماد شوند، فسادهایی است که رخ می‌دهد و قطعا این موضوع قابل کنترل است. دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی موظفند که در شناسایی عناصر فساد و مفسدان توجه بیشتری داشته باشند و هیچ رودربایستی نباید رخ دهد.

دادستان جدید تهران تاکید کرد:  نظارت برعملکردها بسیار مهم است و دادستانی قطعا پای ثابت پرونده‌ها است و در دادگاه‌هایی که تشکیل می‌شود، حضور موثر خواهد داشت. در یک پرونده حقوقی می‌بینیم احکامی صادر می‌شود که میلیاردها تومان حقوق بیت‌المال ضایع می‌شود که باید دقت لازم داشته باشیم.

 وی گفت: باید از حقوق زندانیان دفاع شود. نظارت بر بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها باید مورد توجه و دنبال شود چراکه مساله مهمی است. همچنین از استقلال دستگاه قضا باید دفاع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز