خبرگزاری کار ایران

بازدید روحانی از روستای زلزله‌زده دره‌ ژاله/ گفت‌وگوی صمیمی رئیس‌جمهور با مردم روستایی که دوباره ساخته شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۸۲۱

رئیس‌جمهور روز چهارشنبه پس از افتتاح تعدادی از طرح‌های زیربنایی و توسعه‌ای استان کرمانشاه در حوزه آب، از روستای زلزله‌زده دره ژاله در شهر ازگله از شهرستان ثلاث باباجانی بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، در زلزله سال گذشته روستای دره ژاله به صورت کامل تخریب شد به طوری که ۶۳ واحد مسکونی این روستا، کاملاً از بین رفت و ۲۰ واحد نیز خسارات عمده دید اما اکنون تمام واحدهای تخریب شده این روستا به صورت کامل بازسازی و از نو ساخته شده و ۲۰ واحد نیز که نیاز به تعمیرات اساسی داشت، تعمیر شده و در اختیار صاحبان آن قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام حسن روحانی ضمن بازدید از این روستای زلزله زده، در یکی از خانه‌های ساخته شده برای یکی از ساکنین این روستا حضور یافت و با آنان در فضایی صمیمی به گفت و گو نشست.

رئیس جمهور طی سخنان کوتاهی در جمع مردم این روستا، گفت: امروز خوشحالم که روستای شما دوباره زنده شده و خانه‌هایتان از نو ساخته شده است.

روحانی خطاب به مردم این روستا گفت: شما مردم مؤمن، بااخلاص و اهل ایمان هستید که در ۸ سال دوران دفاع مقدس، مرزدار کشور بودید و امروز هم بهترین مرزداران ما هستید. بخاطر سختی‌هایی که در زلزله متحمل شدید، امیدوارم خدا به شما اجر بدهد.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح طرح ملی آب‌های گرمسیری در استان، گفت: امروز بزرگترین طرح آب و خاک تاریخ ایران را در کنار روستای شما افتتاح کردیم و معنایش این است که آینده درخشانی در انتظار منطقه شماست.

روحانی افزود: خوشحالم که امروز در روستای دره ژاله شما را از نزدیک زیارت کردیم و در خانه‌ای که براثر زلزله خراب شده بود و امروز از نو ساخته شده دور هم جمع شدیم.

رئیس جمهور از استاندار کرمانشاه که وی را از استانداران پرتلاش دولت معرفی کرد و همچنین همه کسانی که برای ساخت خانه‌های تخریب شده زلزله‌زدگان تلاش کردند، قدردانی و تشکر کرد و گفت: امیدوارم در کنار هم و با تلاش همگانی، ایران عزیز را که آباء و اجداد ما هزاران سال از آن دفاع کرده و به دست ما سپردند، آبادتر و توسعه‌یافته‌تر به آیندگان واگذار کنیم.

روحانی در پاسخ به درخواست مردم این روستا و همچنین امام‌جمعه شهر ازگله، در مورد گازرسانی به این شهر و روستا، گفت: گازرسانی به این منطقه را حتماً انجام می‌دهیم و دولت در خدمت شما است.

پیش از سخنان رئیس جمهور، امام جعه شهر ازگله از دکتر روحانی بخاطر حضور در جمع مردم این روستا، و همچنین از دولت، مدیران استان و همه مسئولان که برای بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تلاش کردند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز