خبرگزاری کار ایران

توسعه کاربری ۳ واحد صنعتی اسقاط خودرو در دستور کار هیئت دولت

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۳۸۴

باتوجه به کاهش سطح فعالیت مراکز اسقاط خودرو به دلیل کمبود عرضه خودرو‌های فرسوده به این مراکز که بیکاری کارکنان این واحد‌ها را به دنبال داشته وزارت صمت پیشنهاد توسعه کاربری سه واحد صنعتی مربوط در محدوده ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیئت وزیران ارائه نموده است.

به گزارش ایلنا، با شروع طرح از رده خارج کردن خودروهای فرسوده در سال ۱۳۸۴ سه واحد صنعتی جداسازی، برش و پرس خودرو‌های فرسوده به منظور اسقاط و استفاده از قراضه‌های آن‌ها در محدوده ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران با تصویب هیئت وزیران احداث شد.

در حال حاضر به دلیل مشکلات عدیده صنعت خودرو از جمله ممنوعیت واردات و در نتیجه کمبود عرضه خودروهای فرسوده به این مراکز، سطح فعالیت آن‌ها کاهش یافته که بیکاری کارکنان این واحدها را به دنبال داشته است.

لذا با توجه به موارد فوق، وزارت صمت به منظور حل این مشکل در استان تهران و جلوگیری از بیکارشدن تعدادی از کارکنان این واحدها، پیشنهاد اصلاح بند (۱) مصوبه مربوط را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیئت وزیران ارائه نموده است.

مطابق این اصلاحیه، احداث سه واحد صنعتی جدید در محدوده ۱۲۰ کیلومتری شهر تهران به منظور اسقاط (شامل جداسازی، برش و پرس) وسایل نقلیه، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و لوازم خانگی فرسوده و همچنین بازیافت ضایعات خشک آن‌ها با رعایت مقررات زیست محیطی مجاز پیشنهاد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز