خبرگزاری کار ایران

فرماندار قم در نشست با اصحاب رسانه:

کار در قم سخت نیست/«ریاکاران» رسوا می‌شوند/ متحجران داخلی در راستای خواست دشمنان خارجی حرکت می‌کنند/ شلاق نقد را بر من بزنید، اما آرام

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۳۴۹

فرماندار قم با بیان اینکه با گسترش رسانه‌ها در دنیای امروز، هیچ کس نمی‌تواند اخبار و اطلاعات را محدود کند، گفت: در چنین شرایطی، افراد «ریاکار»، «دورو» و «۲دوزه باز» خیلی زود رسوا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مرتضی حیدری، ظهر امروز (سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۷) در نشست با اصحاب رسانه قم، با اشاره به پتانسیل بالای رسانه‌ها در حل مشکلات، اظهار داشت: اگر اصحاب رسانه همراه و کمک من بعنوان فرماندار قم باشند و از مشورت‌های خود بنده را بهره‌مند کنند، می‌توانم تحولی مطلوب را در این شهرستان ایجاد کنم.

وی با بیان اینکه هماهنگی بین مسئولان و رسانه‌ها بسیار ضروری است و اگر هر کس بخواهد راه خود را برود، شاهد تشتت و شرایط نامطلوب خواهیم بود، گفت: بنده اعتقاد عمیقی به فعالیت‌های رسانه‌ای دارم و معتقدم باید اصحاب رسانه را بعنوان یک رکن اساسی در اداره جامعه نگاه کرد و از نظریات‌شان بهره گرفت.

*با سونامی تغییر مواجه هستیم

فرماندار قم در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: امروز با تغییر در سبک زندگی مردم روبرو هستیم، به گونه‌ای که این سونامی تغییر، در تمام زندگی ما ظهور و بروز کرده است و در چنین شرایطی اگر خودمان هوشیار نباشیم، هوشیارمان خواهند کرد؛ قطعا در این فضا و شرایط، هیچ کس نمی‌تواند اخبار و اطلاعات را محدود کند و اگر کسی هم چنین تصوری دارد، از خامی و نادانی او محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در شرایطی که رسانه‌ها توسعه پیدا کرده و کسی توان محدود کردن اخبار و اطلاعات را ندارد، کسانی که ریا کار باشند و در اصطلاح عامیانه دو دوزه بازی کنند، رسوا خواهند شد و بیشترین آسیب را خواهند دید.

*امروز قیامت دیروز است/ ریاکاران و دو دوزه بازها رسوا می‌شوند

حیدری با بیان اینکه مسئولان هم آرام آرام، واقعیت حضور و اثرگذاری فضای مجازی و گسترش رسانه‌ها را درک می‌کنند، گفت: قبلا اگر مسئله پنهانی وجود داشت، می گفتند در روز قیامت همه چیز مشخص می شود، اما واقعیت این است که امروز، همان قیامت است که دیروز می گفتیم، چون هر کس بخواهد رفتاری بر اساس دو رویی، ریا کاری و دو دوزه بازی داشته باشد، طولی نمی کشد که رسوا می شود.

وی با بیان این که واقعیات را باید به اطلاع مردم برسانیم و در عین حال از امید دادن به جامعه غافل نشویم، گفت: امروز بسیاری از صنعتگران ما دچار ورشکستگی شده‌اند، اما علت بسیاری از این موارد، به دلیل شرایط پیش آمده نیست و باید علت را در خود آن واحد صنعتی جست‌وجو کرد؛ برای مثال همه جا عنوان می‌شود که بیکاری عامل اعتیاد است، اما در یک شهرک صنعتی که سالیان گذشته بازدید داشتیم، متوجه شدیم که این موضوع کاملا برعکس است و بسیاری از کارگران به دلیل معتاد بودن، از کار اخراج می‌شوند؛ یعنی گاهی ممکن است دستگاهی را مقصر موضوعی بدانیم، در حالی که شاید موضوع کاملا برعکس باشد.

*خبرنگاران برای جامعه مضر نیستند، مفید هستند

فرماندار قم با تأکید بر این که باید به درک این نکته برسیم که سونامی تغییر عصر حاضر از جمله تحول در اطلاع رسانی، تمام شئون زندگی ما را در بر می گیرد، گفت: رسانه ها و خبرنگاران، برای یک جامعه مضر نیستند، بلکه به نفع جامعه هستند.

وی اظهار کرد: خبر، جان هستی است و دلیل شرف پیامبر اسلام و اشرف مخلوقات بودن ایشان، همین خبر آوردن از عالم ملکوت بود؛ از این رو شغل خبرنگاری، به نوعی شبیه به کار پیامبر است؛ لذا خود شما باید از این حیثیت دفاع کرده و چنان اخباری به مردم بدهید، که به جان و دل آنها بنشیند و البته این خبر شاخصه‌هایی از جمله امید بخشی به مردم و واداشتن جامعه به حرکت به سمت مطلوب دارد؛ در یک کلام باید به مسائل و موضوعات مختلف نور بتابانید تا حقایق روشن و در عین پیدا کردن راه حل، امیدبخشی هم صورت گیرد.

*رسانه‌ها امید را به مردم تزریق کنند

حیدری با تأکید بر این که خبرنگاران و اصحاب رسانه باید به مردم امید دهند، تصریح کرد: واقعا چرا برخی تلاش می‌کنند مردم را ناامید کنند؟ آیا نمی‌دانند که اگر مردم ناامید شدند، ممکن است ناامیدی‌شان محدود به دولت نماند و از کل نظام ناامید شوند؟ چرا برخی اصرار دارند با ناامید کردن مردم از دولت، آنها را از کرده خود در انتخابات پشیمان کنند؟ حال آن که این پشیمانی، باعث ناامیدی کلی‌تر آنان شود

وی به انتخابات مجلس یازدهم که اسفندماه سال جاری هم برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: هر سالی که انتخابات داریم، دشمنان نظام جمهوری اسلامی مطرح می‌کنند که مردم حضور کمرنگی در انتخابات دارند و از سوی دیگر برخی افراد در داخل کشور هم پیرو شرایط سخت اقتصادی عنوان می‌کنند که مردم مسائل سیاسی را رها کرده‌اند، حال آن که باید پاسخ داد، نظام جمهوری اسلامی ایران، تنها حکومتی است که مردم خودشان آن را به پیروزی رساندند و برای ماندگاری‌اش تلاش کردند و در انتخابات پیش رو هم همانند دیگر مقاطع حساس تاریخ انقلاب، حضور قابل توجهی در انتخابات و تعیین سرنوشت خودشان دارند، چرا که مردم ما، اهمیت انتخابات را درک کرده و از سوی دیگر می‌دانند در دنیا چه می‌گذرد.

کار در قم سخت نیست/«ریاکاران» رسوا می‌شوند/ متحجران داخلی در راستای خواست دشمنان خارجی حرکت می‌کنند/ شلاق نقد را بر من بزنید، اما آرام

 

*شرایط سخت کشور تمام می‌شود و روسیاهی به زغال می‌ماند

فرماندار قم با بیان اینکه این زمستان و شرایط سخت می‌گذرد و روسیاهی آن به زغال باقی می‌ماند، گفت: دشمن تمام توان خود را بسته تا مردم را نسبت به این انقلاب و نظام ناامید کند، اما قطعا مشکلات و سختی‌ها تمام خواهد شد و این کار با کمک مردم که همواره پشتیبان نظام بودند، تحقق خواهد یافت.

*لزوم توجه رسانه‌ها به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب

وی در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی رهبر معظم انقلاب ارائه شده است اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در قامت یک مصلح منصف، تمام ۴۰ سال گذشته تاریخ انقلاب را مورد توجه قرار داده و ضمن بیان کاستی‌ها، دستاوردهای عظیم را هم ذکر کردند.

حیدری با تأکید بر اینکه اصحاب رسانه هم باید بیانیه گام دوم انقلاب را مورد توجه قرار دهند، تأکید کرد: امروز با شکل دیگری در مصاف با دشمنان ایران و اسلام قرار داریم و قطعا نقش اول را در این جنگ، اصحاب رسانه ایفا می کنند، چرا که می توانند امید را به جامعه تزریق کنند؛ باید بدانیم که دشمنان‌مان خیلی منسجم هستند و اگر ما منسجم نباشیم، کارمان سخت خواهد شد.

*کار در قم سخت نیست

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: برخی عنوان می‌کنند که کار مدیران اجرایی در قم سخت است، در حالی که واقعا اینگونه نبوده و کار در قم سخت نیست، بلکه به نظرم قم یک الگو برای کل کشور است؛ برای مثال اگر در همین شرایط سخت اقتصادی، ابتکاری در قم داشته باشیم، می‌توانیم برای کل کشور الگو باشیم.

*شلاق نقد را بر من بزنید، اما آرام

فرماندار قم خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: از انتقاد استقبال می‌کنم و از شما می‌خواهم شلاق نقد را بر من بکوبید اما آرام بکوبید، چرا که من خودم از نقد استقبال می‌کنم و می‌دانم که من مسئول و مورد سؤال هستم و باید هم پاسخگو باشم.

وی افزود: نقد کردن و انتقاد داشتن، اشتباه نیست، بلکه اشتباه زمانی است که فقط ایرادات را بگوییم و از گفتن خدمات و دستاوردها، امتناع داشته باشیم.

*متحجران داخلی در راستای خواست دشمنان خارجی حرکت می‌کنند 

حیدری گفت: بنده بعنوان فرماندار قم از اصحاب رسانه انتظار دارم که در کنار بیان انتقاد و نقاط ضعف، همانطور هم خدمات و دستاوردها بیان شده تا مردم امیدوار باشند و این نکته را فراموش نکنند که امروز برخی از متحجران و خشک مقدس‌ها در داخل کشور در راستای خواست دشمنان خارجی می‌گویند ما از ابتدا به خمینی گفتیم که آوردن دین در حکومت از ابتدا هم اشتباه بود و این هم از نتیجه‌اش که امروز شاهد هستیم و طبعا عده‌ای از دشمنان خارجی هم از این شرایط به نفع خودشان و بر علیه کشور و مردم استفاده می‌کنند؛ از این رو خبرنگاران و اصحاب رسانه باید این شرایط را کاملا درک و با دقت و حساسیت نسبت به موضوعات، عمل کنند.

سرپرست ایلنا در قم: آزادی بیان حق همه انسان‌ها است

پیش از سخنان مرتضی حیدری فرماندار قم، برخی از اصحاب رسانه به ایراد نقطه نظرات خود پرداختند؛ از جمله، صادق چهرقانی سرپرست خبرگزاری ایلنا در استان قم، با تأکید بر این که آزادی بیان و اندیشه، حق همه انسان‌ها و به ویژه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران است، گفت: همانگونه که رسانه‌ها، به بیان نقطه نظرات مسئولان و خدمات و دستاوردهای ایشان می‌پردازند، امیدواریم همینطور در بیان نقطه نظرات مردم و فعالان سیاسی و اجتماعی، و انعکاس آنان، آزادی عمل لازم را داشته باشند و با محدودیت مواجه نشوند، چرا که این شرایط، هم به نفع جامعه خواهد بود و هم مردم را به کلیت نظام و انقلاب امیدوارتر خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز