خبرگزاری کار ایران

فوربس گزارش داد؛

خریداران اصلی نفت ایران تسلیم تحریم‌های آمریکا نمی‌‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۶۷۴

فوربس در گزارشی، نوشت: تحریم‌های آمریکا علیه نفت ایران، نمی‌تواند مانع خرید نفت ایران توسط خریداران عمده نفت این کشور شود. زیرا این امر در نهایت به شرایط داخلی آمریکا لطمه می‌زند و در کمترین حالت سبب افزایش چشم‌گیر قیمت نفت می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از فوربس، عزم آمریکا برای تحمیل تحریم‌ها و رساندن میزان صادرات نفت ایران به صفر، چین را مجبور به انتخاب کرده است. چین از جمله کشورهایی است که شامل معافیت از تحریم نفتی ایران شده بود.

این در حالی است چین هنوز برای مقابله با آمریکا آماده نیست. زیرا پکن در حال مذاکرات تجاری با واشنگتن است.

با این حال، «تئوپانیس ماتسوپولوس» تحلیل‌گر نفتی مستقر در آتن توضیح داد که چین از خروج ایران از بازار جهانی نفت آسیب می‌بیند.

ماتسوپولوس گفت: ایالات متحده آمریکا با چین و اتحادیه اروپا در جنگ اقتصادی به سر می‌برد و خروج نفت ایران از بازار جهانی انرژی سبب افزایش بهای نفت خام می‌شود، چرا که چیزی در حدود ۲ میلیون بشکه نفت در روز از بازار خارج خواهد شد. این امر سبب بالا رفتن نرخ تورم اقتصادی در چین و باعث کند شدن رشد اقتصادی این کشور هم می‌شود.

از سوی دیگر، «جف یاسیتن» تحلیل‌گر ارشد بورس در مورد تحریم‌ها و معافیت‌های نفتی گفت: من فکر نمی‌کنم که واشنگتن در اجرای کامل تحریم‌های نفت ایران جدی باشد.

وی افزود: به نظر نمی‌رسد که واشنگتن در این موضوع جدی باشد؛ چرا که ترامپ نمی‌تواند با تحریم‌های شدید نفتی، شرکای بزرگ نفتی ایران را وادار به عدم خرید نفت از این کشور کند. زیرا این امر در نهایت به شرایط داخلی آمریکا لطمه می‌زند و در کمترین حالت سبب افزایش چشم‌گیر قیمت نفت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز