خبرگزاری کار ایران

عبدالوهاب قندیل:

امضای تفاهم‌نامه بین کیش وعراق در گسترش گردشگری بسیار موثر است

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۴۱۷

سفیر عراق در ایران گفت: افزایش تعامل بین دو کشور باعث شده نسبت به شناسایی فرصت های سرمایه گذاری کیش با هدف ایجاد زمینه های همکاری اقدام کنیم.

به گزارش ایلنا،‌ سعد عبدالوهاب قندیل یکشنبه شب در دیدار با رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: جزیره کیش دارای توانمندی های ارزشمندی است و اگرخطوط پروازی بین کیش و شهرهای عراق ایجاد شود گردشگران عراقی بیشتری برای تفریح، گردش و سرمایه گذاری به جزیره کیش سفر خواهند کرد.
وی تاکید کرد: امضای تفاهم نامه بین کیش وعراق و برقراری پرواز بین کیش و شهرهای بصره، اربیل، بغداد و نجف در گسترش گردشگری کیش و عراق بسیار موثر است.
سفیر عراق با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در باره رشد مناسبات ایران و عراق به سبب اشتراک های دینی، فرهنگی و اقتصادی گفت: سفر رییس جمهوری ایران به عراق نیز، زمینه ساز گسترش توافق ها و روابط بین دو کشور شده است.
عبدالوهاب قندیل یاد آور شد: افزایش مبادله و همکاری ها بین مناطق آزاد و مناطق صنعتی ایران و عراق، در کنار ایجاد مناطق مشترک صنعتی و آزاد بین دو کشور، از دیگر موارد مورد توافق در دیدارهای مسوولان ارشد دو کشور بوده است.
سفیر عراق با اشاره به بازدید شب گذشته خود از نمایشگاه صنایع دستی در کیش از آمادگی کشورش برای برگزاری نمایشگاه های مشترک با کیش خبر داد.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این دیدار اظهار داشت: جزیره کیش به عنوان اولین منطقه آزاد کشور، موفق شده روند روبه رشدی را در انجام ماموریت خود در دو حوزه گردشگری و تجارت طی کند.
غلامحسین مظفری خاطرنشان شد: با وجود شرایط اقتصادی دشوار ناشی از تحریم ها، با تلاش و کوشش مردم، دولت و با پیروی از رهنمودهای راهگشای مقام معظم رهبری، از این سختی ها عبور کرده ایم و جزیره کیش در جایگاه خوبی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: کشور عراق و دیگر کشورهای منطقه می توانند از این فرصت ها و ظرفیت ها برای سرمایه گذاری و توسعه مبادلات و روابط گردشگری استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با استقبال از پیشنهاد سفیر عراق درباره تفاهمنامه میان سازمان منطقه آزاد کیش و سازمان گردشگری عراق اظهار داشت: آماده هستیم با سازمان گردشگری کشور عراق تفاهمنامه ای مبنی بر توسعه گردشگری امضا کنیم تا با لغو روادید، زمینه گردشگری بین کیش و عراق فراهم شود.
به گفته مظفری با چنین تفاهمنامه ای، می توانیم گردشگران عراقی را از کیش به سایر شهرهای زیارتی و سیاحتی مانند مشهد، شیراز، اصفهان و دیگر شهرها منتقل کنیم .
وی تصریح کرد: درحوزه گردشگری نیز جزیره کیش هدف مناسبی برای گردشگران به ویژه در بخش گردشگری حلال و گردشگری سلامت است و کشور عراق به عنوان یک کشور مسلمان نشین و همسایه ایران، به واسطه اشتراک های مذهبی، اقتصادی و فرهنگی می تواند همکاری های گسترده تجاری و گردشگری با کیش داشته باشد.
مظفری تاکید کرد: برقراری پروازهای مستقیم بین کیش و شهرهای عراق از ضرورت های توسعه روابط است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: این جزیره به لحاظ گردشگری دریایی و گردشگری سلامت و امکانات درمانی محل خوبی برای خانواده های عراقی است که هم از آرامش وامنیت برخوردار باشند و هم از نظر دینی مناسب نیازها و سلایق خانواده های مسلمان است.
مظفری تاکید کرد: مزیت های قانونی مانند معافیت های مالیاتی، تخفیف های گمرکی، عدم نیاز به دریافت روادید و زیرساخت های مناسب تجاری و گردشگری، ظرفیت های ارزشمندی هستند که جزیره کیش را به فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل کرده و به همین منظور بسته های سرمایه گذاری خوبی برای علاقمندان آماده شده است.
وی برگزاری رویدادهای جهانی مانند مجمع جهانی سلامت به میزبانی کیش را یکی از برنامه های متنوعی عنوان کرد که به واسطه ظرفیت های خوب این منطقه آزاد، در جزیره کیش برگزار می شود و بیانگر فرصت های خوبی است که در کیش مهیا شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز