خبرگزاری کار ایران

غلامی:

توسعه علم و فناوری را به عنوان یک نعمت الهی می‌شناسیم/ اولویت ما اشتراک‌گذاری دستاوردهای حوزه علم با کشورهای همسایه است

asdasd
کد خبر : ۷۵۶۱۱۷

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اولویت ما این است که دستاوردهای خود در توسعه علم و فناوری را با کشورهای دوست و همسایه به اشترک بگذاریم. از جمله این همکاری‌ها، همکاری کشورهای D8 است که ذیل این همکاری‌ها دانشگاه مشترکی را تحت همین عنوان تأسیس کردیم.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی در همایش بین المللی «آینده جهان اسلام در افق ۱۴۱۴» که در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد. گفت: ما در علوم و تحقیقات و فناوری در کشورهای اسلام ظرفیت‌های خوبی داریم و جایگاه این کشورها جایگاه مهمی است.

وی ادامه داد: نیروی انسانی در این کشورها ظرفیت خوبی را برای توسعه فراهم کرده و با هماهنگی و هم‌اندیشی که در قالب همکاری‌های مشترک صورت می‌گیرد می‌توان به ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی کشورهای اسلامی کمک کرد. نگاه اسلام به انسان این است که همه انسان‌ها برای ارائه خدمت برایمان مساوی هستند و قطعا منافع توسعه علمی به همه کشورها می‌رسد.

غلامی ادامه داد: ما توسعه علم و فناوری را به عنوان یک نعمت الهی می‌شناسیم و آرزویمان این است که ظرفیت ها را با کشورهای دیگر به اشتراک بگذاریم و اولویت را با کسانی که می توانند توسعه‌گر باشند در نظر بگیریم. اولویت ما این است که دستاوردهای خود در توسعه علم و فناوری را با کشورهای دوست همسایه به اشترک بگذاریم. از جمله این همکاری‌ها، همکاری کشورهای D8 است که ذیل این همکاری‌ها دانشگاه مشترکی را تحت همین عنوان تأسیس کردیم.

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری گفت: همچنین ظرفیت‌های خوبی در چارچوب قوانین مصوب کشور وجود دارد تا در زمینه مطالعات در علوم مختلف با کشورهای اسلامی همکاری‌های گسترده داشته باشیم. باید ظرفیت‌های علمی کشورهای اسلامی به خوبی شناسایی شوند. امیدواریم شاهد روزی باشیم که بتوانیم داشته های خود را در اختیار مردم مسلمان و در ادامه مردم دنیا قرار دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز