خبرگزاری کار ایران

رضایی در نشست خبری مطرح کرد؛

بررسی «زمان‌بندی مصوبات مجمع» در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام/ صادرات نفت نشانگر عدم راه‌اندازی تولید است

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۹۶۳

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشور ما اگر به تولید و تولید صنعتی روی آورد روزانه باید یک میلیون بشکه نفت هم وارد کنیم یعنی نه تنها نباید صادر کنیم باید روزانه یک میلیون بشکه نفت هم وارد کنیم. صادرات نفت نشانگر این است که تولید ما هنوز راه نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محسن رضایی عصر امروز پس از پایان نشست مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امروز ما همزمان جلسه مجمع و جلسه عالی نظارت را برگزار کرده‌ایم. در جلسه مجمع تشخیص ادامه بررسی بحث زمان‌بندی مصوبات مجمع که در جلسه قبل ده سال مطرح کردیم صورت گرفت. 

وی گفت: دو نوع مصوبات مصلحتی وجود دارد که باید آنها را تعیین تکلیف می‌کردیم. همچنین بعضی مصوبات مجلس مثل لایحه بودجه یا برنامه‌های پنج ساله مدت‌دار وجود دارد که امروز تصمیم گرفتیم در این مصوبات زمان مورد نظر مجمع همان زمان مصوب مجلس باشد؛ یعنی زمان مورد نظر مصوب مجلس زمان مصلحت هم باشد مگر اینکه بنا به ضرورتی لازم باشد که زمان دیگری تعیین شود. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: بعضی از مصوبات مجلس هم مربوط به تعهدات بین‌المللی است که این موارد دارای شرایط خاص خودش است و این را هم از زمان ده سال مستثنی کردیم و بنا به زمانی که مجلس در آن قراردادها قید می‌کند همان زمان ها، زمان مجمع مصلحت هم خواهد بود.

رضایی گفت: مصوبه سوم که به کمیسیون هم ارجاع داده شد این بود که اگر زمان ده سال مصوبات تمام شود، مجمع باید چه اقدامی انجام دهد آیا باید به مجلس رفته یا به دولت یا به قوه قضائیه برود. این بحث به کمیسیون رفت که پیش از اتمام زمان مصلحتی ده سال باید چه اقداماتی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: جلسه عالی نظارت نیز پس از جلسه مجمع تشکیل شد که مصوبه‌ای برگشتی از مجلس در آن مطرح بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در جلسه عالی نظارت دو ایراد درمورد لایحه خاک گرفتیم که دو ابهام وجود داشت. مجلس یکی از ابهامات را رفع کرده و در هیات عالی رای گرفتیم و به مجلس اعلام خواهیم کرد که ایراد اول هیات نظارت مبنی بر مصوبه لایحه خاک برطرف شده است. 

وی با اشاره به ابهام دومی که از سوی هیات عالی نظارت گرفته شده بود گفت: این بحث مربوط به این بود که ابهامی در مساله توقف واحدهای آلوده کننده وجود دارد که مجلس باید رفع ابهام کند. مجلس آن را رفع کرده ولی فقط اشاره کرده به واحدهای آلوده کننده‌ای که به طور موقت متوقف شدند و اشاره‌ای به واحدهای آلوده کننده‌ای که به طور دائم متوقف شده‌اند نکرده است. بنابراین ابهام اول را برطرف کرده اما ابهام جدیدی در مصوبه مجلس پیدا شده که رای‌گیری کردیم تا مجلس در مدت باقی مانده از طریق شورای نگهبان، آن را هم برطرف کند.

رضایی با اشاره به مسائل روز کشور نیز گفت: اولین مساله مربوط به پایان دادن به مهلت خرید نفت ایران است که به کشورهایی مثل چین، کره جنوبی، هند و... داده بودند و آقای ترامپ فشار آورده که این کشورها از دوازدهم اردیبهشت از ایران نفت نخرند.

وی افزود: این فشار‌ها از یک طرف موجب می شود دولت و مجلس و ملت ما روی زانوی خود تکیه کنند و از مساله نفت خام به جای صادرات به خارج از کشور برای صنعت خود استفاده کند.

وی تاکید کرد: کشور ما اگر به تولید و تولید صنعتی روی آورد روزانه باید یک میلیون بشکه نفت هم وارد کنیم یعنی نه تنها نباید صادر کنیم باید روزانه یک میلیون بشکه نفت هم وارد کنیم. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: صادرات نفت نشانگر این است که تولید ما هنوز راه نیافتاده است. این فشار آمریکا یک جنگ اقتصادی تروریستی است که علیه ما صورت گرفته و ما حتما عکس العمل نشان خواهیم داد و مطمئنا آمریکایی‌ها ضرر خواهند کرد.

رضایی گفت: بهتر است این‌ها دست از این شیطنت بردارند وگرنه ملت بزرگ ما اقدام خود را انجام خواهد داد. ما فعلا چیزی را بیان نمی‌کنیم ولی به موقع اقدام خود را خواهیم کرد.

وی گفت: نکته مهم این است که آمریکایی‌ها باید بدانند که اگر با این اقدامات ناجوانمردانه فشارها را بر زندگی مردم افزایش دهند که دولت ایران نتواند به کارمندانش حقوق بدهد، اینطور نیست که ما دست روی دست بگذاریم و فشارهای زیادی بر ملت ما وارد شود و ما عکس العملی نشان ندهیم.

رضایی خاطرنشان کرد: بدون شک زیان اصلی را آمریکا خواهد دید و امیدواریم عقلای آمریکا، روشنفکران و دانشمندان آمریکا، ترامپ را از این کار خباثت‌آمیز دور کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز