خبرگزاری کار ایران

کیانوش‌راد در گفت‌و‌گو با ایلنا:

جامعه حقوقی و سیاسی نسبت به اظهارات خلاف دبیر مجمع واکنش نشان دهد/ محسن رضایی در چهارچوب وظایف خود عمل کند و سخن بگوید

asdasd
کد خبر : ۶۹۷۹۰۸

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به هیچ بهانه‌ای نمی‌توان قانون اساسی را دور زد حتی اگر آقای رضایی در چهارچوب سیاست‌های کلی نظام اشکال یا ایرادی را متوجه یک مصوبه مجلس بدانند منطقی‌ترین راه و فرم قانونی آن این است که نظرات مجمع را به شورای نگهبان اعلام کنند و این نهایتا شورای نگهبان است که براساس قانون اساسی وظیفه بررسی حقوقی و اسلامی طرح‌ها و لوایح را دارد.

محمد کیانوش‌راد در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص اظهارات و تحرکات اخیر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کاملا روشن است که اقداماتی که اکنون برخی اعضای  مجمع تشخیص مصلحت نظام به دنبال آن هستند، مغایرت واضحی با قانون اساسی دارد. مغایرت با قانون اساسی بدعتی است که برخی افراد در مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله آقای رضایی به دنبال آن هستند. 

وی ادامه داد: این در حالی است که ریاست مجمع تشخیص مصلحت در شرایطی مساعدی جهت اعمال مدیریت در این نهاد نیست. به هیچ بهانه‌ای نمی‌توان قانون اساسی را دور زد حتی اگر آقای رضایی در چهارچوب سیاست‌های کلی نظام اشکال یا ایرادی را متوجه یک مصوبه مجلس بداند، منطقی‌ترین راه و فرم قانونی آن این است که نظرات مجمع را به شورای نگهبان اعلام کنند و این نهایتا شورای نگهبان است که براساس قانون اساسی وظیفه بررسی حقوقی و اسلامی طرح‌ها و لوایح را دارد. 

وی افزود: حتی رهبری هم طبق قانون اساسی اعمال نظراتشان از کانال شورای نگهبان و یا خود مجمع تشخیص است و به این ترتیب دیدگاه آقای رضایی کاملا مغایر با قانون اساسی بوده و بایستی جامعه حقوقی و سیاسی نسبت به این گونه مواضع واکنش نشان دهند. 

نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در خصوص ادعای محسن رضایی مبنی بر وجود نفوذی در ستاد اطلاع‌رسانی و هماهنگی اقتصادی نیز گفت: امکان وجود نفوذی‌ها در همه نهادها حتی مجمع تشخیص مصلحت وجود دارد. همانگونه که در گذشته در امنیتی‌ترین نهاد کشور یعنی وزارت اطلاعات شاهد حضور برخی نفوذی‌ها بودیم، پس در هرجای دیگر نیز این احتمال دارد. 

وی ادامه داد: آنچه اهمیت دارد این است که آقای محسن رضایی هیچ صلاحیتی برای مطرح کردن این موضوع ندارد و نهادهای امنیتی باید در این خصوص سخن بگویند. برای مثال وزارت اطلاعات به رغم برخی صحبت‌ها، هرگونه اتهام جاسوسی در رابطه با فعالان محیط زیست را رد کرده است.  

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اگر بنا براین باشد که هرکس در خصوص مسائلی که نیاز به تحقیقات امنیتی و قضایی دارد، به اتهام‌افکنی مبادرت کند، اصولا مشمول ایجاد نوعی تشویش اذهان عمومی در جامعه شده است. پس بهتر است ایشان در چهارچوب وظایف خود عمل و سخن بگوید.

کیانوش‌راد گفت: مشکل آقای رضایی این است که می‌خواهد همواره نقش پررنگی در تحولات سیاسی کشور داشته باشد، غافل از اینکه وجود اثرگذاری به مواضع منطقی و قانونی برمی‌گردد و همچنین انسان باید تکلیف خود را با برخی مسائل روشن کند؛ تکلیف ایشان با بسیاری از جریان‌های فکری مشخص نیست و سعی می کند در هر شرایطی به گونه‌ای سخن بگوید که امکان حضور او در مجامع تصمیم‌گیری مهیا شود.

وی ادامه داد: امثال محسن رضایی با سابقه خدمات جنگ تحمیلی باید به نقش و جایگاه خود بیش از دیگران توجه کنند و به دلایلی همچون جاه‌طلبی‌های سیاسی موقعیت خود را نزد آنها که احترام برایشان قائل هستند خدشه‌دار نکند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز