خبرگزاری کار ایران

سعیدی مبارکه در نطق میان دستور:

اختلاف حقوق کارمندان پیمانکاری و رسمی باید کاسته شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۵۰۵

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مالیات بر عایدی سرمایه به سرانجام برسد گفت: اختلاف حقوق کارمندان پیمانکاری و رسمی باید کاسته شود.

به گزارش ایلنا، زهرا سعیدی مبارکه در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه ۳ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود انتصاب سردار سرلشکر حسین سلامی به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تبریک گفت و همچنین از مجاهدت های خالصانه سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در طول تصدی بیش از یک دهه فرماندهی سپاه پاسداران تقدیر کرد و از خداوند توفیقات وی در مسئولیت فرهنگی اجتماعی قرارگاه حضرت بقیه الله(عج) را خواستار شد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی اقدام نابخردانه رئیس فاسد جمهور آمریکا در تروریست خواندن سپاه پاسداران که نهادی رسمی، نظامی و مردمی است و همواره نشان داده که مدافع مظلومان و مستضعفان جهان در برابر تروریست ها بوده را محکوم کرد و افزود: آمریکا مدافع گروهک هایی شد که شهادت مظلومانه ۲۷ نفر از پاسداران اصفهانی را رقم زدند.

وی با بیان اینکه بدعهدی در برجام و تلاش های مذبوحانه دولت آمریکا برای عدم تمدید معافیت خرید نفت ایران برای برخی کشورها از دیگر اقدامات نابخردانه ترامپ است، ادامه داد: این اقدامات رئیس جمهور فاسد آمریکا سبب اتحاد بیشتر مردم مقاوم ایران شده که با همدلی و همراهی تمامی نیروهای وفادار انقلاب و استقامت در خورد ستایش مردم ایران عزیز اسلامی با هدایت های رهبر فرزانه انقلاب به تباهی کشانده می شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تشکر از تمامی دستگاه ها و همدلی مردم و مسئولان به ویژه مردم استان اصفهان در کمک به سیل زدگان که بار دیگر سنگ تمام گذاشتند، تاکید کرد: مجلس باید برای مدیریت کارآمد در زمان بحران اقدام اساسی انجام دهد، چرا که در شرایط جنگ اقتصادی، مردم از نمایندگان مجلس انتظار دارند که بهنگام همراه با سعه صدر اقدامات لازم را انجام دهند.

سعیدی مبارکه با بیان اینکه با نزول باران رحمت الهی تمام مردم عزیز، خرسند هستند، هر چند که برای عده ای از مردم خسارت هایی به دنبال داشت، افزود: باید در مصرف آب صرفه جویی شود و در عمل نشان داده شده سطح کشت در استان اصفهان در ۵ سال گذشته از ۵ هزار هکتار به کمتر از ۱۵۰۰ هکتار رسیده است، اما متاسفانه اقداماتی همچون کاهش تسهیلات به کشاورزان و پر کردن چاه های کشاورزی  اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: چرا همیشه اصفهان قربانی تصمیمات مدیران می شود؟ متاسفانه یکی از وزرا فیلمی آماده کرده و تنها اطلاعات ۲ استان را در تصاویر خود گنجانده که این تصاویر ماهواره ای از نظر ما مردود است، چرا که ما خودمان اطلاعات علمی و میدانی از کشت برنج در استان اصفهان داریم، ای کاش فراوانی منابع آبی وجود داشته باشد و افرادی که حقابه و سهم آبه دارند بتوانند سطح زیر کشت اراضی خود را گسترش دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه آمایش سرزمین ، مدل بومی، مدل زمین، نوع خاک، نوع کشت و این موضوع که چه نوع کِشتی، کجا انجام شود و کجا انجام نشود، در فرآیندهای علمی، استانداردهای منطقی و آنچه که وزارت جهاد کشاورزی باید از کشاورزان دفاع کند، انجام نمی شود، تصریح کرد: سطح آب در زمین های بستر رودخانه در استان اصفهان به ویژه شهرستان مبارکه به گونه ای است که هیچ محصولی به جز برنج ثمر نمی دهد، چرا که گندم در این منطقه کاشته شده،  اما زرد شده و کاشت ارزن فایده ای نداشته است و به دلیل اینکه آب در سطح زمین بوده، ریشه خفه می شود.

وی با اشاره به اینکه زمین های شهرستان مبارکه به گونه ای یکپارچه سازی شده است که کشتی به جز کشت برنج پاسخ نمی دهد، افزود: کشاورز باید چه محصولی به جز برنج در این منطقه کشت کند که در زمین های شهرستان های استان اصفهان پاسخگو باشد؟

سعیدی مبارکه ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی ۲۰۰ هکتار برنج و ۲۰۰ هکتار ارزن در زمین های کشاورزی مبارکه کشت کند و سپس مشاهده شود که آیا ارزن خروجی و ثمری دارد یا خیر.

وی با بیان اینکه بستر زاینده رود بستری بسته است، گفت: بر این اساس این آب ریشه را تر کرده و سپس بازمی گردد، بنابراین باید سند علمی به کشاورز داده شود که چرا یک محصول را باید کشت کند و چرا محصول دیگری نباید کشت شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی خواستار اعمال دقیق قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان شد و تاکید کرد: بلوار امام رضا (ع) مبارکه باید تعیین تکلیف شود، چرا که یک بلوار افتتاح شده و بار ترافیکی کل استان روی دوش یک منطقه افتاده که باید یا این بلوار بسته شود و یا تکمیل شده و مردم از مرگ و میر نجات یابند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان از وزیر امور اقتصادی درخواست کرد که بحث مالیات بر عایدی را به سرانجام مشخصی برساند و تصریح کرد: اختلاف قیمت حقوق کارمندان پیمانکاری و افرادی که رسمی هستند باید کاسته شود، البته نباید حقوق کارمندان رسمی کاهش یابد، اما باید با توجه به مشکلات اقتصادی حقوق کارکنان پیمانکاری متناسب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز