خبرگزاری کار ایران

جمالی‌نژاد:

تمامی استان‌ها کارگروه بازسازی و نوسازی مناطق‌سیل‌زده را تشکیل دهند

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۲۲۷

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تاکید کرد: تمامی استان‌ها تا پایان هفته جلسات کارگروه بازسازی و نوسازی استانی را تشکیل دهند.

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی‌نژاد با اشاره به آسیب ها و خسارات ناشی از سیل اخیر بر زیرساختهای شهرها و روستاهای کشور بر اولویت بندی تهیه طرح های لازم در مناطق با خطرپذیری بالا در سطح کشور تاکید و از آمادگی وزارت کشور برای همکاری و هماهنگی در زمینه تدوین این طرحها خبر داد.

وی  افزود: وقوع سیل در ۲۵ استان کشور طی روزهای پایانی سال گذشته و فروردین امسال بیش از پیش بر همکاری و همفکری دستگاه های مسئول برای برنامه ریزی جهت کاهش مخاطرات ناشی از حوادث طبیعی تاکید می نماید و در این راستا معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با توجه به وظایف خود آماده همه نوع همکاری و همفکری و تعامل با دستگاه های مسوول، نهادهای عمومی غیردولتی و مراکز علمی، پژوهشی با هدف ارتقای سطح ایمنی شهرها و روستاها و کاهش خطرپذیری آنها و به حداقل رساندن خسارات وارده به زیرساختها هستند.
وی با بیان اینکه در جریان سیل اخیر برخی اماکن عمومی، منازل و زیرساخت های شهری و روستایی مناطق سیلزده در دقایق اولیه وقوع حادثه دچار آسیب های زیادی شدند، اظهار کرد: با توجه به گستردگی پهنه ها و وضعیت حوضه های آبریز و شرایط استقرار جمعیت در آنها،‌ آسیب شناسی اتفاقات اخیر بیش از هر زمان دیگری به عموم مدیران و مسوولان برنامه ریزی لازم جهت آمادگی و پیشگیری از خطرات ناشی از سیل را یادآور می سازد.
 جمالی نژاد افزود: در حال حاضر یکی از اولویتها تدوین طرح جامع مدیریت سیلاب استان توسط وزارت نیرو و با همکاری  سازمان برنامه و بودجه کشور، استانداری ها، شهرداریها و سایر دستگاه های مرتبط می باشد که هرچه زودتر نهایی و برای اجرا ابلاغ گردد.
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ادامه داد: اصلاح شرح خدمات طرح های توسعه شهری با رویکرد شناخت و مدیریت خطر بلایا با تاکید بر سیل در شهرها می تواند در دستور کار شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و سازمان برنامه و بوجه کشور قرار گیرد.
وی افزود: این موضوع در سند آسیب شناسی مدیریت بحران کلانشهرها، مصوب ۱۱ مرداد۱۳۹۶ هیات وزیران، مورد تاکید قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز