خبرگزاری کار ایران

عمران‌خان در اتاق بازرگانی:

تحریم‌ها ایران را به خودکفایی رساند/ روابط تجاری تهران و اسلام‌آباد را گسترش می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۹۵۰

نخست وزیر پاکستان گفت: فکر می‌کنم زمان آن رسیده که روابط را گسترش دهیم، تحریم‌ها ایران را به خودکفایی رساند ولی ما هنوز باید به خودکفایی برسیم و در ۱۰-۱۵ سال آینده قوی‌تر خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست هیئت پاکستانی با اتاق بازرگانی تهران عمران خان نخست وزیر پاکستان بر گسترش همکاری‌ها تاکید کرد و راه پیشرفت را در همکاری با کشورهای هم مرز دانست.

وی با اشاره به کشورهای حوزه شرق آسیا گفت: این کشورها که دارای اقتصاد ببری هستند روابط تجاری در سطح بالایی دارند، اما متاسفانه این روابط تجاری بین پاکستان، ایران، هندوستان و افغانستان که جزو همسایگان هم هستند، مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: البته این موضوع نشان می‌دهد، استاندارد زندگی ما به آن اندازه نرسیده و به دلایل مختلف نتوانسته‌ایم امکانات تجاری خودمان را به منصه ظهور برسانیم.

وی گفت: علیرغم تحریم‌هایی که ایران با آن مواجه است و دشواری‌هایی که پاکستان دارد من می‌خواهم تا روابط تجاری دوجانبه را بین ایران و پاکستان گسترش دهیم.

عمران خان با اشاره به اینکه فقط ۱۰ درصد از برنج مورد نیاز ایران از طریق پاکستان تامین می‌شود، گفت: این در حالی است که بقیه برنج وارداتی از کشورهای دیگر تامین می‌شود.

عمران‌خان بیان داشت: به عنوان نخست‌وزیر اطمینان می‌دهم نهایت تلاش را برای گسترش روابط تجاری دو جانبه انجام دهم.

وی اظهار داشت: در جنگ جهانی دوم میلیون‌ها نفر انسان به قتل رسید اما اکنون می‌بینیم بین آلمان و ژاپن روابط تجاری خوبی برقرار است و حتی آلمان در مرز ژاپن شرکت‌های مشترک تاسیس کرده است.

نخست‌وزیر پاکستان افزود:‌ بین ایران و پاکستان روابط بهتری برقرار است. ایران و پاکستان همواره روابط دوستانه داشته و البته سطح روابط بین دو کشور کم و زیاد شده اما هیچ‌گاه به دشمنی نرسیده است.

وی گفت: فکر می‌کنم زمان آن رسیده که روابط را گسترش دهیم، تحریم‌ها ایران را به خودکفایی رساند ولی ما هنوز باید به خودکفایی برسیم و در ۱۰-۱۵ سال آینده قوی‌تر خواهیم بود.

وی گفت: پاکستان در دهه ۶۰ بیشترین رونق اقتصادی را داشت الان هم می‌خواهیم اقتصادمان را بازسازی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز