خبرگزاری کار ایران

توجه رسانه‌های جهان به اولین سفر «عمران‌خان» به ایران

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۸۷۲

نخست وزیر پاکستان طی سفری دو روزه به ایران با رئیس‌جمهور ایران دیدار کرد و این سفر مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، عمران خان، نخست وزیر پاکستان طی سفر به ایران با حسن روحانی، رییس‌جمهور دیدار و در نشست مطبوعاتی مشترک با حسن روحانی شرکت کرد.

رییس جمهور ایران و نخست وزیر پاکستان در این نشست بر لزوم همکاری مشترک میان ایران و پاکستان تاکید کردند. سفر نخست وزیر پاکستان به ایران مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفت:

اردوپوینت در اخبار خود به این سفر پرداخت و نوشت: حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، روز دوشنبه با عمران خان، نخست وزیر پاکستان دیدار کرد، در این دیدار تهران و اسلام آباد برای استقرار نیروهایی جهت  مقابله با حملات تروریستی در مرزهای ایران و پاکستان توافق کردند.

رادیو اروپای آزاد هم در اخبار خود به دیدار روحانی و نخست وزیر پاکستان پرداخت و بر سخنان رییس‌جمهور ایران مبنی بر استقرار نیروهایی در مرزهای ایران و پاکستان برای مقابله با تروریسم تاکید کرد.  در ادامه این خبر آمده است که رییس‌جمهور ایران با تاکید بر همکاری ایران و پاکستان، دو کشور را مصمم به ادامه همکاری متقابل بدون حضور کشور سوم دانست.

رویترز هم رسانه دیگری بود که خبر سفر عمران‌خان به ایران را منتشر کرد. در این خبر، بر توافقات دو طرف برای مقابله با تروریسم در مرزهای دو کشور تاکید شده‌ است.

در ادامه خبر رویترز آمده است؛ عمران‌خان در دیدار با روحانی گفت: اجازه نمی‌دهیم که از خاک کشورمان در جهت اقدامات تروریستی علیه کشورهای همسایه استفاده شود.

پاکستان تودی، هم در خبری به سفر عمران‌خان به ایران پرداخت. در این خبر آمده است: در دیدار عمران خان و روحانی، هر دو طرف بر لزوم تقویت همکاری در بخش‌های مختلف تاکید کردند. روحانی در نشست مطبوعاتی مشترک با عمران خان گفت که هیچ کشوری نمی‌تواند روابط ایران و پاکستان را تیره کند. ما و پاکستان برای مقابله با تروریسم و امنیت مرزهای مشترک تلاش خواهیم کرد. در ادامه این خبر آمده است که عمران‌خان نیز در این نشست با تقدیر از مهمان‌نوازی رییس‌جمهور ایران بر همکاری ایران و پاکستان برای مقابله با تروریسم تاکید کرده است.

ترند هم خبر سفر عمران‌خان به تهران را پوشش داد و به توافق‌های صورت گرفته بین مقام‌های دو کشور در زمینه توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی و مقابله با تروریسم پرداخت.

الشرق الاوسط هم خبر دیدار مقام‌های ایران و پاکستان را منتشر کرد و بر سخنان روحانی در خصوص لزوم دفاع از مرزهای مشترک در مقابل حملات تروریستی تاکید کرد.

عرب نیوز رسانه دیگری بود که با اعلام خبر سفر عمران‌خان به تهران، توافق‌های صورت گرفته بین رییس‌جمهور ایران و نخست وزیر پاکستان در مورد لزوم دفاع از مرزها و مقابله با تروریسم را منتشر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز