خبرگزاری کار ایران

انارکی به ایلنا خبر داد؛

پایان رسیدگی به لایحه بانکداری اسلامی و اصلاح قانون پولی و بانکی کشور در کمیسیون اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۱۵۳

در راستای دائمی شدن قانون بانکداری اسلامی طرحی با بیش از ۱۸۰ ماده تدوین و بررسی آن امروز به پایان رسید و قانون جامع نظام پولی و بانکی کشور هم اکنون آماده ارائه در صحن مجلس است.

احمد محمدی انارکی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در توضیح جلسه صبح امروز کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باتوجه به اینکه لایحه بانکداری اسلامی از اوایل دهه شصت به صورت آزمایشی در حال اجرا بود، بنابراین مجلس به دنبال این بود که بتواند لایحه بانکداری اسلامی را به صورت قانون دائمی برای اجرا مصوب کند.

وی تاکید کرد: این نیاز باعث شد مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون اقتصادی اقدامات لازم را جهت رفع این مشکل انجام دهد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: این قانون تا به حال در قالب لایحه پیشنهادی دولت مطرح بوده است، اما الان طرحی با بیش از ۱۸۰ ماده تدوین شده و بررسی این طرح امروز به پایان رسید.

وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی چندروز پیاپی مشغول بررسی این طرح بود، اظهار کرد: همه مواد این طرح با حضور دستگاه‌های ذیربط از جمله مرکز پژوهش‌های مجلس، نمایندگان بخش خصوصی، دیوان محاسبات، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، بورس و... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمان با تاکید بر اینکه این طرح هم اکنون در حال آماده شدن جهت ارائه در صحن مجلس است، گفت: کمیسیون اقتصادی پیش از این، مصوبه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را بررسی و نهایی کرده بود.

وی افزود: با بررسی این دو طرح، قانون جامع نظام پولی و بانکی کشور به صحن علنی ارائه خواهد شد و الان آماده ارائه شدن در صحن مجلس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز