خبرگزاری کار ایران

با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری؛

دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی درباره مشروط کردن ادامه تحصیل کارکنان باطل شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۶۳۵

هیات عمومی دیوان عدالت اداری، دستورالعمل چگونگی ادامه تحصیل کارمندان وزارت جهاد کشاورزی را به دلیل اینکه موجب محدودیت و ممنوعیت ادامه تحصیل کارکنان این وزارت خانه در خارج از ساعات اداری و یا با اخذ مرخصی استحقاقی می شود، ابطال کرد.

به گزارش ایلنا، به دنبال شکایت از وزارت جهاد کشاورزی و درخواست ابطال دستورالعمل این وزارت خانه مبنی بر ایجاد محدودیت و ممنوعیت ادامه تحصیل کارکنان این وزارت خانه در مقاطع تحصیلات تکمیلی در خارج از ساعات اداری و یا با اخذ مرخصی استحقاقی، هیات عمومی دیوان عدالت اداری پس از بحث و بررسی در این مورد، با اکثریت آراء رای به ابطال این دستورالعمل از تاریخ تصویب داد.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری گفته است؛ با عنایت به اینکه اطلاق بندهای مورد شکایت موجب محدودیت و ممنوعیت تحصیل کارکنان برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در خارج از ساعات اداری و با اخذ مرخصی استحقاقی گردیده است. هم چنین ماموریت آموزشی در مورد ایثارگران را نیز ممنوع کرده است مغایر با حکم ماده واحده قانون ممنوعیت ادامه تحصیل کارگزاران کشور در ساعات اداری و ماده ۲ آئین نامه اجرایی آن است. زیرا در ماده قانونی مذکور صرفاً ادامه تحصیل در ساعات اداری ممنوع است. مضافاً اینکه محدودیت و ممنوعیت حق آموزش نیاز به حکم و یا اذن قانونگذار دارد. همچنین اطلاق محدودیت و ممنوعیت احکام بندهای مورد شکایت که شامل ایثارگران می گردد مغایر با تبصره ذیل ماده ۶۱ قانون مدیریت خدمات کشوری تشخیص داده می شود و در مجموع کلیه بندهای مورد شکایت مغایر قانون و خارج از حدود اختیارات مقام تصویب کننده و قابل ابطال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز