خبرگزاری کار ایران

پزشکیان:

مردم را از حضور در صحنه محروم نکنید/ زور مردم به اندازه زور سیل است

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۶۱۰

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: الان گفته‌اند که کمک‌های مردمی به دو سازمان کمیته امداد و هلال احمر واریز شود اما شاید کسی امکان کمک به این دو سازمان را ندارد و می‌خواهد به تنهایی پول دهد و جایی را درست کند چرا جلوی او گرفته می‌شود؟ مردم را از حضور در صحنه محروم نکنید، همه مردم را به حضور دعوت کنید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس امروز در صحن علنی مجلس با اشاره به وقوع سیل در کشور اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در این میان تامین منابع مالی است باید بگوییم که برای حل این مشکلات از کجا باید پول بیاوریم الان به این دلیل که در حالت اورژانسی هستیم، همه می‌گویند باید این کارها را انجام دهیم اما همه دستگاه‌ها منابع را مشخص کنند. این وظیفه نمایندگان، وظیفه دولت و وظیفه مردم است که از این طریق می‌توان کار را مدیریت کرد.

وی تصریح کرد: امکان اینکه دولت یا مجلس به تنهایی بتوانند مشکل را حل کنند، وجود ندارد الان گفته‌اند که کمک‌های مردمی به دو سازمان کمیته امداد و هلال احمر واریز شود اما شاید کسی امکان کمک به این دو سازمان را ندارد و می‌خواهد به تنهایی پول دهد و جایی را درست کند چرا جلوی او گرفته می‌شود؟ مردم را از حضور در صحنه محروم نکنید، همه مردم را به حضور دعوت کنید.

پزشکیان گفت: در رابطه با تامین منابع دولت، کمیسیون‌ها و مرکز پژوهش‌ها بررسی کنند حتی اگر لازم بود لایحه بودجه را تغییر دهند تا مشکل حل شود.

نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: بارندگی نعمت خداست که بسیاری از مشکلات آبی کشور را حل کرد اما تخریب‌ها هزینه بسیاری را برای کشور به وجود آورد.

وی با اشاره به موضوع ساختار مدیریت بحران‌ها در کشور گفت: قانون جدید مدیریت بحران در مجلس مصوب شده و به شورای نگهبان ارجاع شده است و به نوعی مسئله تمام‌شده است که در این صورت مشکلات‌مان در امر ساختار مدیریت بحران از این طریق حل خواهد شد.

پزشکیان با اشاره به لزوم توجه به برنامه‌ریزی در زمان وقوع سیل گفت: در رابطه با حوزه جهاد کشاورزی باید به حفظ جنگل‌ها و مراتع توجه شود. در حوزه نیرو باید از ساخت و سازها در حاشیه مسیل‌ها جلوگیری شود و موضوع تکمیل سدها را در دست اجرا قرار دهیم. در بحث هواشناسی نیز نیازمند تکمیل تجهیزات هستیم.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه بدون مشارکت مردم امکان حل مشکل وجود ندارد، گفت: وزارت کشور باید نهادهای مردمی، خیریه‌ها، هیات‌های مذهبی و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد را بسیج کند که هرکدام که وظیفه‌ای را می‌تواند انجام دهد.

وی افزود: صداوسیما در حال اطلاع‌رسانی نسبت به جزئیات وقوع سیل در کشور است که می‌تواند بسیج مردمی را هم افزایش دهد. این موضوع را نباید فراموش کنیم چرا که ممکن است دوباره حادثه‌ای به وجود بیاید بنابراین نیازمند برنامه هستیم تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

پزشکیان بار دیگر تاکید کرد: مشکل را مردم می‌توانند حل کنند نه دولت. در مقابل سیل باید سیل ایجاد شود. ما ترک‌زبان‌ها مثلی داریم که می‌گوید زور مردم به اندازه زور سیل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز