خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در مکزیک:

تیم ترامپ پیامدهای تصمیم خود را محاسبه نکرده است

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۳۷۹

سفیر ایران در مکزیک تاکید کرد: تیم ترامپ بسیاری از پیامدهای تصمیم خود را محاسبه نکرده است. به زودی دشواری‌های این تصمیم گریبان‌گیر سیاست‌های آمریکا در منطقه خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمدتقی حسینی در کانال تلگرامی خود درباره اقدام آمریکا علیه سپاه نوشت: 

اقدام هیات حاکمه آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی یک ماجراجویی خطرناک و بی‌سابقه است. اولین بار است که بخشی از نیروهای مسلح رسمی یک کشور به‌عنوان یک سازمان تروریستی اعلام می‌شود. در مقابل، ایران نیز فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) را به‌عنوان گروه تروریستی اعلام کرده است. با توجه به پیچیدگی اوضاع خاورمیانه این وضعیت به یک بشکه باروت شباهت دارد. در مورد اینکه چرا آمریکا به چنین اقدام خطرناکی دست زده دلایل مختلفی قابل ذکر است. فوری‌ترین دلیل آن کمک به نتانیاهو در انتخابات اسرائیل است. نتانیاهو نیز فورا برای واریز کردن منفعت این اقدام به حساب شخصی خود،  با رندی تمام در قالب قدردانی از ترامپ مدعی شد که ترامپ در این فقره نیز به خواسته او عمل کرده است. اما فراتر از آن تشدید فشار بر ایران از دلایل عمده این اقدام خطرناک است. تیم موجود در هیات حاکمه آمریکا تاکنون نشان داده است که کمترین اعتنایی به قوانین بین‌المللی ندارد. اقدام اخیر نگرانی عمیقی در لایه‌های امنیتی و نظامی آمریکا نیز ایجاد کرده است. نهادهای اطلاعاتی و دفاعی آمریکا با این تصمیم مخالف بودند. اما گروهی که همه جهان را با عینک ایدئولوژیک خود نگاه می‌کنند، بدون اعتنا به نگرانی‌های بخش‌های واقع گرا در آمریکا این تصمیم را اعلام کردند.

این نگرانی اکنون به وجود آمده است که تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران بهانه‌ای برای تهاجم نظامی به ایران است. این برداشت لزوما درست نیست. اگرچه آمریکا از تظاهر به آمادگی برای جنگ پرهیز نمی‌کند اما به خوبی می‌داند که ایران هدف آسانی نیست. حمله به ایران برای آمریکا پیامدهایی به مراتب فاجعه بارتر از آن چیزی خواهد داشت که تصور می‌شود. ایران اهرم‌‌های آسیب‌‌رسانی زیادی در منطقه در اختیار دارد و این چیزی نیست که دیگران از آن بی‌‌خبر باشند.

به نظر می‌رسد تیم ترامپ بسیاری از پیامدهای این تصمیم خود را محاسبه نکرده است. به زودی دشواری‌های این تصمیم گریبان‌گیر سیاست‌های آمریکا در منطقه خواهد شد. یک مثال ساده این است که کشتی‌های جنگی و تجاری آمریکا در خلیج فارس هر روز باید برای عبور از سپاه پاسداران اجازه بگیرند که اکنون آمریکا آن را به‌عنوان سازمان تروریستی معرفی کرده است. نظامیان آمریکایی که در منطقه حضور دارند، نفوذ و قدرت و کارآمدی سپاه را از نزدیک دیده‌اند و برای آنها فکر درگیر شدن با چنین نیروی توانمندی، بی شباهت به یک کابوس نیست.

ایران بایستی در این زمینه با هوشمندی کامل خسارت‌های این تصمیم را برای آمریکا بیشتر کند. ضمن اینکه با مدیریت وضعیت از تبدیل شدن آن به یک درگیری نظامی تا آنجا که ممکن است، اجتناب کند. سپاه نیروی پر افتخاری است که در صحنه‌های مختلف از ایران با تمام توان دفاع کرده است. فداکاری‌های سپاه در دوران جنگ تحمیلی همچنان در یادها زنده است. مردم ایران قدر  قهرمانان‌شان را می‌دانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز