خبرگزاری کار ایران

سنایی:

توجه به موضوع فلسطین در دنیا، از دستاوردهای انقلاب ایران است

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۹۹۵

کنفرانس بین‌المللی چشم‌انداز دهه پنجم انقلاب اسلامی ایران امروز با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، مقامات وزارت امور خارجه و آکادمی علوم روسیه، دانشمندان و اساتید مراکز علمی و دانشگاهی ایران و روسیه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مهدی سنایی در مراسم افتتاحیه این مراسم طی سخنرانی با عنوان «اهمیت بین‌‌المللی انقلاب اسلامی» به دستاوردهای جهانی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و با برشمردن خصوصیات برجسته و متمایزکننده انقلاب اسلامی در ایران، این حرکت مردمی را زمینه‌‌‌ساز ایجاد تحولات عمیق در ایران دانست.

وی انقلاب اسلامی را برآیند حرکت عدالت‌‌‌خواهانه ملت ایران طی صد سال گذشته دانست و آن را مرحله سوم و نهایی این حرکت پس از انقلاب مشروطه و ملی کردن صنعت نفت نامید.

سفیر ایران در مسکو احیای هویت اسلامی، از بین رفتن نظام دو قطبی و پیدایش نظام چند قطبی در دنیای امروز و توجه جهانی به موضوع فلسطین را از دیگر دستاوردهای جهانی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد.

علی اکبروف، معاون مؤسسه شرق‌‌شناسی روسیه نیز طی سخنانی با اشاره به مصادف شدن انقلاب اسلامی ایران با از بین رفتن نظام دو قطبی گفت: در حال حاضر نظام چند قطبی در جهان حاکم است و ایران و روسیه مخالف مداخله سایر کشورها در حق حاکمیت کشورها هستند و معتقدند باید حقوق بین‌‌‌‌الملل مبنای عمل دولت‌ها قرار گیرد.

وی ادامه داد: ایران و روسیه بر این مبنا همکاری راهبردی خود را در خاورمیانه نشان دادند و این همکاری باعث شد تا از هرج و مرج در خاورمیانه جلوگیری شود.

این کنفرانس یک روزه در قالب سه پنل مجزا با موضوعات «ابعاد بین المللی انقلاب اسلامی»، «جایگاه ایران در سیاست منطقه‌ای و جهانی» و «توسعه اجتماعی- اقتصادی ایران» برگزار شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز