خبرگزاری کار ایران

رشد ۳۰ درصدی قیمت جهانی نفت در پی تحریم‌های ایران و ونزوئلا

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۲۰۶

قیمت نفت در سه ماهه نخست سال جاری با ۳۰ درصد افزایش روبه‌رو بوده است و با کاهش تولید نفت توسط تولیدکنندگان اصلی و ادامه تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا انتظار می‌رود افزایش قیمت نفت در ماه‌های آتی ادامه یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از اویل پرایس، قیمت نفت در سه ماهه نخست سال جاری با اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران، ۳۰ درصد افزایش یافته است.

در  سه ماهه دوم ۲۰۱۹، نفت خام وست تگزاس به ۶۰ دلار در هر بشکه رسیده و در هفته اول آوریل به بالاترین قیمت خود رسید.  این در حالی است که نفت خام برنت مدت‌هاست که با قیمت حدودی ۷۰ دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

در هفته‌ها یا ماه‌های پیش رو  اتفاقاتی مانند پایان معافیت‌ها و اجلاس سران اوپک، در پیش است که می‌تواند بر عرضه جهانی نفت تاثیر بگذارد و روند قیمت نفت و بنزین را در تابستان مشخص کند.

انتظار می‌رود عرضه نفت با تحریم‌های بیشتر آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و کاهش تولید نفت توسط اعضای اوپک و متحدانش کاهش یابد.

این در حالی است که عربستان به کاهش تولید نفت خود ادامه می‌دهد. بنابراین با کاهش تولید نفت توسط تولیدکنندگان اصلی و ادامه تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا انتظار می‌رود افزایش قیمت نفت در ماه‌های آتی ادامه یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز