خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

مردم سیل‌زده امتحان خود را پس دادند، اکنون نوبت امتحان ما است

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۹۵۹

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: علی‌رغم تمام تلخی‌های سیل‌های اخیر، سال ۹۸ آغاز ترسالی، پربارانی و پاداش تقوای سیاسی ملت ایران در عرصه‌های مختلف انقلاب به ویژه حضور مردم در ۲۲ بهمن است.

 به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور در ایام نوروز ۹۸، گفت: این حادثه طبیعی، یکی حادثه ملی است، این اتفاق توجه همه را به خود جلب کرد. همبستگی و هم افزایی ملی در حوادث ناگوار ملی یکی از الزامات تحقق گام دوم انقلاب است.

وی با بیان اینکه اگر اقشار مختلف جامعه کنار هم نباشند، گام دوم انقلاب به درستی برداشته نخواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به شروع سال ۹۸، بارش‌های مستمر و در نتیجه جاری شدن سیل در بخش‌هایی از ایران و وارد شدن خسارات به جان و مال مردم، هم افزایی یک واجب دینی، اخلاقی، ملی و سیاسی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه نباید بارش‌های اخیر را صرفاً یک اتفاق تلخ تلقی کرد، افزود: بارش باران را باید لطف خداوند و فرصت ملی محسوب کرد. علی‌رغم تمام تلخی‌ها، سال ۹۸ آغاز ترسالی، پربارانی و پاداش تقوای سیاسی ملت ایران در عرصه‌های مختلف انقلاب به ویژه حضور مردم در ۲۲ بهمن است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان آیه شریفه‌ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه رزق انسان‌ها در آسمان‌ها است، ادامه داد: هر کس با آسمان ارتباط بیشتری دارد، رزق و روزی بیشتری دارد. راه دستیابی به رزق آسمان‌ها، تقواست. همچنین قرآن کریم می‌فرماید که اگر تقوا رعایت شود، درب‌های رحمت‌های آسمان و زمین را به سوی اهل تقوا باز می‌کنیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه تقوا شامل پرهیز و ستیز است، گفت: تقوای پرهیز یک تقوای فردی است و مربوط به مبارزه با دشمن درونی است اما تقوای ستیز مبارزه با دشمنان بیرون است. نماد آن شعارهای مرگ بر دشمنان اسلام است که در هر زمان به شکلی صورت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در ارتش، انقلاب اسلامی را نتیجه تقوای ستیز دانست و افزود: ملت ایران ۴۰ سال علاوه بر تقوای پرهیز، تقوای ستیز هم داشت، اگر تقوای ستیز نباشد تقوای پرهیز به درد نخواهد خورد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: خداوند به ما خیلی لطف داشته است چرا که خیلی از تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور که خشک شده بودند با ریزش نزولات آسمانی از نعمات الهی برخوردار شده که این اتفاق نتیجه تقوای ستیز است. دریاچه ارومیه زنده شده است. زاینده رود دوباره زایش پیدا کرده است. نگاه کنید به آثار رحمت خداوند که زمین مرده را بعد از مرگش زنده می‌کند. خداوند بخش‌های مرده ایران را با ریزش نعمت‌های الهی مجدداً زنده کرد.

وی با اشاره به سیلاب‌های اخیر گفت: نگاهی گذرا به وسعت این سیلاب‌ها بی‌تدبیری و کم لطفی انسان را نشان می‌دهد. ما می‌توانستیم تدبیر داشته باشیم و این سیلاب را کنترل کنیم. باید این باران‌ها را ذخیره و تبدیل به فرصت کنیم. اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد، ارتباطی به کم لطفی خداوند ندارد. ما بلد نیستیم از الطاف خداوند استفاده کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به مقدار خسارات سیل اخیر گفت: مردم سیل‌زده امتحان خود را پس دادند، اکنون نوبت امتحان ما است. باید در برابر این حادثه تلخ و ملی احساس مسئولیت کنیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با تاکید بر اینکه اهل قلم و هنر باید نوع دوستی، بزرگی، ایمان و صبوری آسیب دیدگان را به تصویر بکشند، خاطرنشان کرد: صبر و استقامت اکثریت قریب به اتفاق این آسیب دیدگان، حکایت از یک جوهره ایمانی قوی و ریشه دار دارد.

وی افزود: از جلوه‌های زیبای این حادثه، نوع دوستی و مهمان نوازی مردم  ایران، نمایش گوهر مردمی بودن نیروهای مسلح و اثبات کارآمدی نظام است. نباید نقاط قوت را نادیده بگیریم. ملت ایران شایستگی این را دارد با هدایت مقام معظم رهبری و حضور دولت مردان و کمک نیروهای مسلح جلوی رقم خوردن یک فاجعه ملی را بگیرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: این حادثه می‌توانست هزاران کشته داشته باشد اما با مدیریت دولت، نهادها و حضور بسیار عالی نیروهای مسلح و پای کار آمدن مردم توانستیم با کمترین خسارات جانی این بحران ملی را کنترل و مدیریت کنیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه این حادثه جلوه‌های عبرت‌آموز دارد، گفت: بخشی از این حادثه به دلیل زمین خواری، دریا خواری، رودخانه خواری، مسیل خواری، ساحل خواری، جنگل‌خواری و … است. مسئولان کجا هستند که اراضی ما را سودجویان و منفعت طلبان می‌خورند. آن‌ها فکر می‌کنند که ایران همیشه در خشک سالی است و می‌توانند در ساحل و رودخانه ملک شخصی بسازند اما الان نوازش خداوند آغاز شده است. محیط زیست از پیش نیازهای اولیه زیست اجتماعی است ولی در این زمینه کم کاری شده است.

وی تاکید کرد: چهره ضد بشری آمریکا در مسدود کردن و ممانعت از کمک کردن هموطنان خارج‌نشین ما در این اتفاق بروز کرد که نشان دهنده مواضع ضد حقوق بشری این کشور استکباری است. همه کشورها در چنین مواردی پای کار می‌‌آیند. کسانی که سنگ آمریکا را به سینه می‌زنند، اگر انصاف دارند دیگر این کار را نکنند. آمریکا در مسائل اجتماعی و اخلاقی هم قابل اعتماد نیست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه الان زمان امتحان مردم است، گفت: ما باید پای کار بیاییم و هم‌افزایی داشته باشیم. الان زمان ایثار، انفاق و جوانمردی است. ما این حادثه را کمتر از یک جنگ ملی نمی‌دانیم. باید با اثبات جوانمردی خودمان، تمام توان‌مان را پای کار بیاوریم. همدلی و هم افزایی باید کارآمد باشد. همه باید پای کار بیاییم و انگیزه‌های خدایی داشته باشیم تا این مشکل از سر راه ملت برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز