خبرگزاری کار ایران

میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا:

رقابت برای کمک به سیل‌زدگان را به فال نیک بگیریم/ تاکنون هیچ‌ کمک نقدی به سیل‌زدگان ایلام داده نشده است/توزیع بسته‌های غدایی یک ماهه بین مردم

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۹۲۸

نماینده ایلام گفت: در جریان سیل برخی نهادها مانند سپاه و ارتش کمک کرده‌اند. دولت نیز جداگانه و از طریق هلال احمر به یاری مردم شتافته است. به نظر من رقابتی که برای این مساله شکل گرفته است را ورای برخی موارد که بزرگنمایی شده و برخی که دیگری را به ناکارآمدی متهم کرده‌اند، باید به فال نیک بگیریم.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص روند امدادرسانی‌ه به سیل‌زدگان و هشدار درخصوص موج جدید بارش‌ها در استان ایلام گفت: براساس اعلام سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران قرار بود دیروز موج جدید بارش‌ها آغاز شود اما میزان بارش بسیار کمتر و به اندازه موج قبلی نیست. 

وی در خصوص امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان ایلام هم گفت: برای این مناطق دو نوع کمک وجود دارد که یکی در حین بحران است که هم استانداری، هم سایر نهادها مانند سپاه و ارتش و هلال احمر به کمک سیل‌زدگان ایلام شتافتند و کمک‌هایی را در اختیار سیل‌زدگان قرار دادند؛ اما بیشترین دغدغه مردم جبران خسارت‌ها است.

میرزایی افزود: انتظار داریم با کارشناسی دقیق جبران خسارت‌ها هرچه سریع‌تر آغاز شود؛ چراکه در برخی مناطق استان در حال حاضر وقت برداشت محصولات کشاورزی بوده که منبع درآمد خانواده است و انتظار این است که هر چه سریع‌تر نسبت به پرداخت خسارات اقدام شود. 

نماینده ایلام در مجلس گفت: چند روستا در ایلام کاملا زیر آب رفته که همین مساله می‌طلبد مسئولان هرچه سریع‌تر برای جبران خسارات و اسکان این خانواده‌ها اقدام کنند؛ چراکه اگر این مساله شامل مرور زمان شود نارضایتی به همراه خواهد آورد. 

وی همچنین در خصوص ارسال کمک به ساکنان مناطق سیل‌زده گفت: تاکنون هیچ‌گونه کمک نقدی به ساکنان این مناطق ایلام صورت نگرفته اما کمک غیر‌نقدی انجام شده و دیروز نیز بسته‌های غذایی یک ماهه بین مردم منطقه توزیع شده است. 

میرزایی در پاسخ به سوالی در رابطه با میزان عدالت در اهدای کمک‌های انساندوستانه گفت: یکی از مشکلات مناطق آسیب‌دیده از بلایای طبیعی همواره عدالت در اهدای کمک‌ها و عدم نظارت درست است و همین امر هم باعث می‌شود برای مثال کسی چند چادر هلال احمر را دریافت کرده و به برخی دیگر چادر برای اسکان موقت داده نشود. 

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به انتقادها در خصوص برخی موازی‌کاری‌ها در روند امدادرسانی گفت: در جریان سیل برخی نهادها مانند سپاه و ارتش کمک کرده‌اند. دولت هم جداگانه و از طریق هلال احمر به یاری مردم شتافته است. به نظر من رقابتی که برای این مساله شکل گرفته است را ورای برخی موارد که بزرگنمایی شده و برخی که دیگری را به ناکارآمدی متهم کرده‌اند، باید به فال نیک بگیریم. 

وی در رابطه با تخریب راه‌های مواصلاتی و جاده‌های استان ایلام گفت: در ایلام به جاده اربعین که مسیر استراتژیک استان است خساراتی وارد شده و با توجه به اینکه این مسیر هم برای صادرات و هم برای رفت‌و‌آمد زوار ایرانی و عراقی مورد استفاده قرار می‌گیرد، لازم است تا هرچه زودتر مورد ترمیم قرار بگیرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز