خبرگزاری کار ایران

نماینده قائمشهر در گفت‌و‌گو با ایلنا خبر داد؛

آغاز بازسازی ۱۵۰ منزل کاملا تخریب شده در شهرستان سیمرغ/ خبر جبران خسارات لوازم خانگی سیل‌زدگان آرام‌بخش است

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۷۲۴

نماینده قائمشهر گفت: برآورد هزینه‌ها در استان انجام شده و برای مثال در شهرستان سیمرغ که اولین شهرستان سیل زده بوده و بیشترین آسیب را هم با تخریب کامل یا جرئی ۱۵۰۰ منزل مسکونیدیده است؛ بنیاد مسکن وارد عمل شده و کار بازسازی ۱۵۰ منزل کاملا تخریب شده نیز آغاز شده است.

عبدالله رضیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در خصوص روند امدادرسانی و جبران خسارات ناشی از سیل در استان مازندران گفت: در استان مازندران بیشترین نگرانی مربوط به منطقه سوادکوه و زیرآب است که تا ساعتی پیش هم در این رابطه جلسه‌ای در محل استانداری در حال برگزاری بود. 

وی ادامه داد: در حال حاضر بحث حفظ ساختمان‌های در معرض خطر ریزش مطرح است که به همین منظور هم تعداد ۲۰ تریلر و ماشین سنگین در منطقه مستقر شده و در حال مستحکم‌سازی ساختمان‌ها هستند.

رضیان افزود: همچنین در همین رابطه دیواره‌سازی رودخانه‌ها در دستور کار قرار گرفته است که در حال حاضر هم دستگاه‌های اجرایی در استانداری مستقر هستند تا هرچه سریعتر سه پیمانکار برای دیواره‌سازی انتخاب شده و شرایط را به حالت عادی بازگردانند.  

نماینده قائمشهر در مجلس در خصوص روند جبران خسارات و بازسازی ساختمان‌ها و منازل مسکونی هم گفت: برآورد هزینه‌ها در استان انجام شده و برای مثال در شهرستان سیمرغ که اولین شهرستان سیل‌زده بوده و بیشترین آسیب را هم با تخریب کامل یا جرئی ۱۵۰۰ منزل مسکونی دیده است؛ بنیاد مسکن وارد عمل شده و کار بازسازی ۱۵۰ منزل کاملا تخریب شده هم آغاز شده است.

رضیان با اعلام خبر پرداخت ۱۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم استان مازندران، گفت: پس از جبران خسارات واحدهای مسکونی مساله جبران خسارت واحدهای کشاورزی و دامپروری مطرح است که روند برآورد هزینه‌های آنها هم در حال انجام است. 

وی در ارزیابی عملکرد استانداری و دستگاه‌های اجرایی استان در واقعه سیل گفت: مدیریت استانداری و دستگاه‌های اجرایی خوب است و آرامش نسبی به استان مازندران بازگشته است. مردم هم نسبتا از روند امدادرسانی راضی هستند چرا که امکاناتی برای تسکین آلام مردم مهیا شده است. 

این نماینده مجلس همچنین با اعلام خبر آمادگی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جبران خسارات لوازم خانگی سیل‌زدگان نیز گفت: این خبر برای مردم آرام‌بخش است و بنده هم فردا پس از حضور در تهران در این خصوص جلسه‌ای با وزیر خواهم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز