خبرگزاری کار ایران

حداد عادل در نماز جمعه تهران:

امیدواریم خسارت‌های سیل جبران شود/ دولت‌ها فقط وعده اصلاح نظام بانکی را داده‌اند/انتظار مردم برخورد قاطع قوه‌قضائیه با مفسدان اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۴۰۶

مشاور عالی رهبر انقلاب گفت: شعارهای سال از جنس فرهنگ عمومی است؛ یعنی مخاطب آن همه مردم هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، غلامعلی حدادعادل در آغاز سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت: باید عید سعید مبعث را که چندان از آن دور نشده‌ایم تبریک عرض کنم . باقی اعیاد ماه رجب و ماه شعبان که در پیش است؛ میلاد امیرالمومنین و عید نوروز و سال جدید را خدمت ملت ایران تبریک عرض می‌کنم که همان مناسبتی است که شعار سال هم به آن مناسبت آن در دستور کار نماز جمعه قرار گرفته که «رونق تولید ملی» بوده است. 

وی ادامه داد: همین‌طور لازم است به سیل این روزهای گذشته که مهمترین مساله کشور بود اشاره کنم. سیلی بسیار گسترده و طولانی مدت که چند استان کشور را درگیر کرد و باعث صدمات و خسارات مالی و جانی شد که باید به بازماندگان آنهایی که از دست رفتند تسلیت بگوییم.

وی افزود: در این واقعه شاهد بودیم چطور همه ملت توجه و کمک کردند و کمک خواهند کرد که هنوز جای کمک بسیار دارد. مسئولان مختلف هم در صحنه حاضر شدند و رهبری هم به نیروهای مسلح دستور دادند تا در کمک بکوشند. امیدواریم این بارندگی‌ها در جنب صدمات، باعث سرسبزی و نجات کشور از خشکسالی شده و خسارت‌ها هم جبران شود.  

مشاور عالی رهبر انقلاب گفت: در طول این دو هفته گذشته دستگاه‌ها همه در کار سیل فعال بودند و صدا وسیما هم در اطلاع‌رسانی نقش خوبی ایفا کرد که رهبری هم به این نکته توجه دادند چراکه دشمنانی که می‌خواهند از آب گل‌آلود برای خود ماهی بگیرند نتوانند بر این موج سوار شوند.

وی درباره تبیین شعار سال نیز گفت: همانطور که در پیام نوروزی رهبر انقلاب شنیدید شعار این سال «رونق تولید» است. شعارهای سال از جنس فرهنگ عمومی است؛ یعنی مخاطب آن همه مردم هستند. اگر دقت کنید امسال رونق تولید است، سال قبل حمایت از کالای ایرانی و یک سال مدیریت جهادی نام گرفت که مخاطبش یک دسته خاص نیستند و همه ایرانی‌ها مخاطب شعار سال هستند. شعار سال گذشته آثار خوبی به جا گذاشت و از آن شعارهایی بود که در همه سال مرتبا تکرار شد و ما نتایجش را در جامعه هم دیدیم. چه بسا فروشندگانی که فقط کالای ایرانی ارائه می‌کردند و مشتری نیز قید می‌کرد که ما فقط کالای ایرانی می‌خواهیم. 

حدادعادل گفت: به نظرمی‌رسد شعار امسال مکمل شعار سال قبل باشد. حالا خریدار که می‌خواهد کالا را بخرد باید این کالا در داخل کشور تولید شود. لازمه حمایت از کالای ایرانی حمایت از تولید است. رهبری در پیام نوروزی خود به صراحت بیان کردند اقتصاد مساله اول کشور است و شعار امسال هم یک شعار اقتصادی است. 

وی با ذکر اینکه چند سال است شعار سال حول محور اقتصاد می‌گردد، گفت:  دشمن با ما در حال جنگ اقتصادی است و از اول انقلاب با ما در حال جنگ بودند و آمریکا و همراهانش نخواستند این انقلاب مردمی را بپذیرند و تحمل کنند و هر روز به یک بهانه‌ای با این انقلاب مقابله کرده‌اند. 

وی افزود: این مقابله یک‌روز با ۸ سال جنگ تحمیلی بعد صورت‌های دیگر مانند  فتنه ۸۸، بعد آن بهانه هسته‌ای و تحریم و بالاخره تحریم اقتصادی به قول خودشان فلج کننده این تحریم‌ها را اعمال کردند و بعد همه ناکامی‌ها، دشمن امروز روی فشار اقتصادی و تحریم اقتصادی متمرکز شده و در کنار جنگ اقتصادی یک جنگ رسانه‌ای هم به راه انداخته است.

حدادعادل با تاکید بر اینکه دشمن هرچه دایره اقتصاد را تنگ گرفته، دایره رسانه را باز گذاشته،‌ گفت: جنگ رسانه‌ای کنار جنگ اقتصادی برای این است که ملت ایران را از پای درآورند تا مردمی که ۴۰ سال است پشت انقلاب ایستادند رودرروی انقلاب قرار دهند، اما ملت با بصیرت دشمن را ناکام گذاشته است. 

وی ادامه داد: راهبرد رهبری برای مقابله با تحریم اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است. شعارهای سال‌های اخیر مثل حلقه‌های یک زنجیر به هم متصل است و در منظومه اقتصاد مقاومتی قرار می‌گیرند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: همه وظیفه داریم به رونق تولید کمک کنیم. دولت مخاطب اصلی است برای اینکه بار اداره کشور به دست قوه مجریه است. ۹۰ درصد اداره کشور به عهده دولت است. بنده به بعضی وظایف دولت اشاره می‌کنم. یکی از وظایف دولت برای رونق دادن به تولید جلوگیری از واردات بی‌رویه است. اگر قرار باشد اجناس خارجی به سهولت در دسترس باشد و قیمت پایین باشد تولید کننده داخلی ورشکسته می‌شود. در واردات دولت باید کاملاً مراعات تولید داخلی را بکند؛ چه در صنعت و چه در کشاورزی. بعضی وقت‌ها میوه و سایر محصولات کشاورزی از خارج وارد می‌شود و کشاورز داخلی ورشکست می‌شود.

وی ادامه داد: وظیفه دیگر دولت جلوگیری از قاچاق کالا است. اگر این موضوع کنترل نشود تولید‌کننده داخلی نمی‌تواند کاری کند. صادرات کالای داخلی هم باید در نظر گرفته شود. کاهش هزینه‌ها، موضوعاتی مثل وام و تسهیلات بانکی نیز مهم است. دولت اگر دریافتی خودش را از تولید کنندگان کمتر کند در جای دیگری سود می‌برد. شرکت‌های دانش‌بنیان باید ارتقاء پیدا کنند. مدیریت باید کارآمد، جهادی و با انگیزه باشد.

سخنران پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران گفت: مجلس هم وظیفه دارد که باید قوانین را متناسب با شرایط جنگ اقتصادی تصویب کند. ما باید خود را برای مقابله این شرایط آماده کنیم. یکی از مشکلات کشور نظام بانکی است، دولت‌ها همه وعده اصلاح نظام بانکی را داده‌اند و هیچ وقت نتیجه‌ای نگرفتند. مجلس باید بر این موضوع نظارت کند.

وی ادامه داد: قوه‌قضائیه با ریاست جدید باید با مفسدان اقتصادی مقابله کند. عده‌ای هستند که از شرایط تحریم سوء‌استفاده می‌کنند. این‌ها را قوه‌قضائیه باید بشناسد و مقابله کند. نمونه‌هایی از این برخورد را در ماه‌های گذشته دیده‌ایم اما مردم انتظار برخورد دقیق‌تر و بیش‌تری دارند. انتظار همه مقابله با فساد است.

وی افزود: مردم دو دسته هستند؛ کسانی که اقلیت هستند، پول دارند و می‌توانند تولید کنند. وظیفه آنها این است که سرمایه خود را در کار تولید به کار بیندازند نه اینکه پول و سرمایه را صرف درآمدهای کاذب کنند. کشور با این فعالیت‌ها رشد نمی‌کند. کسانی که سرمایه دارند باید سرمایه خود را به میدان تولید بیاورند.

حدادعادل با تاکید براینکه عامه مردم که خریدار هستند باید خریدار تولیدات داخلی باشند، گفت: تولید رونق نمی‌گیرد مگر اینکه مردم خریدار تولیدات داخلی باشند. همان‌طور که رهبر انقلاب سال‌های گذشته از مردم خواسته‌اند مردم باید الگوی مصرف خود را تصحیح کنند.

وی در پایان گفت: برای اینکه در این جنگ پیروز شویم همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند دولت، همه دستگاه‌ها و مسئولان سیاست خارجی باید به آمریکا اعتماد نکنند و به اروپا امید نبندند. راه برون‌رفت و پیروزی ما از این توطئه این است که به جای امید بستن و اعتماد به دشمنان به خداوند بزرگ اعتماد کنیم. این چهل سال را با همین توکل به خدا و امید به ملت طی کردیم ان‌شاءالله از این تنگنا هم عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز