خبرگزاری کار ایران

ساری در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

هنوز نتوانسته‌اند بخش سیلاب مناطق خوزستان را به حالت عادی برگردانند/ آب از بالادست به پایین دست همچنان جریان دارد

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۲۰۵

نماینده اهواز و باوی در مجلس گفت: عدم وجود نظم و ترتیب در مدیریت بحران و همچنین کمبود امکانات به شدت در استان به چشم می‌خورد و با کمبود ماشین‌آلات در شهرهایی که در آستانه سیل هستند مواجه هستیم.

علی ساری در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا در خصوص آخرین وضعیت سیل و بالاآمدن حجم سدهای استان خوزستان گفت: در حوزه کرخه و حوزه دز حرکت آب از بالادست به پایین دست همچنان جریان دارد و سدها هم در حال پر شدن هستند. بنابراین رها‌سازی آب هم کماکان ادامه دارد.

وی ادامه داد:  شرایط در بالا دست اهواز و شهرستان باوی و کارون بسیار سخت است. در اهواز نیز آب بالا آمده اما هنوز وارد شهر نشده است. خسارات زیادی به روستاها وارد شده؛ مزارع زیر آب رفته و همچنان با خطر دست و پنجه نرم می‌کنیم و امیدوار هستیم شرایط در روزهای آینده روبه بهبود برود. 

نماینده اهواز در خصوص روند امدادرسانی و مدیریت بحران نیز گفت: عدم وجود نظم و ترتیب در مدیریت بحران و همچنین کمبود امکانات به شدت در استان به چشم می‌خورد و با کمبود ماشین‌آلات در شهرهایی که در آستانه سیل هستند، مواجه هستیم. 

وی افزود: با این حال برخی رودخانه‌ها مانند بهمنشیر علیرغم دارا بودن ظرفیت هنوز مورد استفاده قرار نگرفته‌اند. در بخش سیلاب نیز هم هنوز نتوانسته‌اند بخش سیلاب را در این مناطق به حالت عادی برگردانند. 

ساری گفت: همه این موارد به اصل ماجرا یعنی حجم بالای آب پشت سدها و عدم آزادسازی آن در بهمن و اسفند و عدم لایروبی رودخانه‌ها برمی‌گردد که این دو فاکتور در کنار هم این بلای خانمان سوز را برای استان رقم زدند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز