خبرگزاری کار ایران

سردار مستاجران مطرح کرد؛

حضور گشت‌های هوایی ناجا برای برقراری امنیت در روز طبیعت

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۷۸۰

فرمانده هواناجا تاکید کرد: همزمان با روز طبیعت از ساعات ابتدایی صبح و تا پایان امروز گشت‌های هوایی برای برقراری امنیت و ترددها برقرار است.

به گزارش ایلنا، سردار علی مستاجران با اشاره به وقوع سیل در استان‌های شمالی و غرب کشور و نقش هوا اجا در پشتیبانی و امدادرسانی به مناطق سیل‌زده گفت: هوا ناجا از ساعات ابتدایی وقوع سیل در کنار دیگر یگان‌های نظامی همچون ارتش و سپاه با تمامی امکانات به مردم سیل‌زده یاری رسانده است.

وی ادامه داد: امروز هم در تمامی شهرها خصوصا خرم‌آباد و گلستان تمامی نیروهای هواناجا حضور دارند و در حال امدادرسانی هستند.

فرمانده هواناجا به روز طبیعت و حضور مردم طی امروز در خارج از منازل با توجه به شرایط جوی فعلی اشاره کرد و اظهار داشت: امسال نیز همانند سال‌های گذشته در تمامی استان‌های کشور از جمله تهران، خراسان، شیراز و... بالگرد گشت‌های هوایی برای اطمینان‌بخشی، برقراری امنیت، تردد مسافران و راه‌گشایی مسیرها فعال هستند.

مستاجران با بیان اینکه از ساعات ابتدایی صبح و تا پایان امروز گشت‌های هوایی برقرار است، تصریح کرد: بالگردهای گشت‌های هوایی حتی در شرایط جوی سخت نیز پرواز می‌کنند، به فعالیت خود ادامه می‌دهند و امروز نیز همزمان با روز طبیعت در کنار هلال احمر حضور دارند.

وی در رابطه با رعایت مسائل ایمنی (حضور به موقع بالگردها در محل حادثه) خطاب به مردم خاطرنشان کرد: هواناجا به عنوان اورژانس و امدادرسانی فعال است، بنابراین از مردم خواستاریم در مناطقی که حادثه رخ می‌دهد، مردم جدا از تجمع در اطراف بالگردهای هوایی هلال احمر خودداری کنند.

فرمانده هواناجا افزود: البته مردم با نگاه دلسوزانه به یاری می‌آیند، اما در برخی حوادث حضور مردم نشانه کمک نیست و تنها امدادرسانی به حادثه‌دیدگان را مختل می‌کند. بنابراین مردم راه را برای  بالگردهای امدادرسانی باز کنند و با تجمع در محل حادثه سبب به وجود آمدن گره‌های ترافیکی نشوند.

مستاجران اضافه کرد: با وجود توصیه‌ها و فرهنگ‌سازی در این زمینه تا حدی مشکلات رفع شده است اما نیاز به فرهنگ‌سازی بیشتری دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز