خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو مطرح کرد؛

۸۲ پروژه آب‌شیرین‌کن در سطح کشور وجود دارد/ تامین سالانه ۱۵۵ میلیارد لیتر آب شرب و بهداشت مردم از آب‌شیرین‌کن‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۴۶۷

وزیر نیرو تاکید کرد: در حال حاضر تعداد ۸۲ پروژه آب‌شیرین‌کن در سطح کشور داریم که از این تعداد ۶۰ پروژه در حال بهره‌برداری و ۲۲ پروژه در حال ساخت است.

به‌گزارش ایلنا، رضا اردکانیان با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: این آب‌شیرین‌کن‌ها در سال، حجمی معادل ۱۵۵ میلیارد لیتر آب را برای مصرف شرب و بهداشت شهروندان فراهم می‌کنند.

وی همچنین از تامین آب شرب نوار یکصد کیلومتری جنوب کشور با استفاده از منابع آب شور دریا به عنوان برنامه دولت خبر داد.

وزیر نیرو با بیان اینکه باید الگوهای مصرف، هم در بخش خانگی هم سایر بخش‌ها اصلاح شود و در بحث ثبت تعرفه نیز باید به سمت اصلاح تعرفه‌ها برویم، اظهار داشت: هیچ توجیهی ندارد که فاصله بسیار وسیع بین قیمت تمام شده و قیمت تثبیتی یا تکلیفی وجود داشته باشد و به بخش پر مصرف جامعه یارانه قابل توجهی را پرداخت کنیم.

اردکانیان با اشاره به اینکه کلیه طرح‌های نمک‌زدایی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم آغاز شده و بعضا به ثمر رسیده است، تصریح کرد: امروز دو طرح بزرگ در بوشهر و کنگان به ظرفیت ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز در حال بهره‌برداری است.

وی ادامه داد: امروز همچنین شش طرح در این زمینه کلنگ‌زنی شد که با توسعه یکی از این طرح‌ها افزون بر ۱۱۵ هزار مترمکعب در شبانه روز به رقم ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب قبل اضافه و عدد قابل توجهی آب شیرین حاصل خواهد شد که حدود ۴۵ درصد جمعیت استان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وزیر نیرو افزود: در حال حاضر حدود ۸۲ پروژه آب‌شیرین‌کن در سطح کشور داریم که از این تعداد ۶۰ پروژه در حال بهره‌برداری و ۲۲ پروژه در حال ساخت است. این آب شیرین‌کن‌ها در سال، حجمی معادل ۱۵۵ میلیارد لیتر آب را برای مصرف شرب و بهداشت شهروندان فراهم می‌کند.

اردکانیان با اشاره به اینکه استان بوشهر از استان‌هایی است که از یک طرف دسترسی به دریا دارد و از طرفی در ارتباط با منابع آب شیرین، سطحی و زیرزمینی دچار مشکلاتی است، خاطرنشان کرد: در عین حال که پروژه‌های بزرگ سدسازی در شهرهای مختلف استان با اعتباری بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست، اما این موضوع مانع نشده تا توجه به شیرین کردن آب دریا نداشته باشیم.

وی اضافه کرد: علاوه بر دو پروژه در دست بهره‌برداری آب‌شیرین‌کن در بوشهر و کنگان که ظرفیتی بالغ بر ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌‌‌روز را دارا هستند، شش پروژه دیگر هم در حال ساخت است و عملیات اجرایی سه پروژه از آنها جمعا با ظرفیتی معادل ۵۰ هزار متر مکعب در شبانه‌‌‌روز در سفر امروز به استان در شهرهای بوشهر، سعدآباد و تنگستان آغاز شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه امیدواریم مجموعه این طرح‌ها که از سال ۱۳۹۲ آغاز شده است تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد، ابراز داشت: تعدادی از این طرح‌ها در فصل تابستان ۹۸ وارد مدار شده و حدود ۴۵ درصد از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان بوشهر تحت پوشش خدمات آب‌شیرین‌کن‌ها قرار خواهند گرفت.

اردکانیان ادامه داد: امروز علاوه بر این سه طرح آب‌شیرین‌کن که عملیات اجرایی آن آغاز شد و مجموعه اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان برای آن اختصاص داده شده، شش پروژه صنعت برق شامل سه خط انتقال و سه پست فشار قوی هم کلنگ زنی شد که همه این پروژه‌ها تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری رسیده و دسترسی بهتر و مطمئن‌تر شهروندان استان بوشهر را به نعمت برق تضمین خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز